וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל נוהגת ככנופיה המחזיקה בבני ערובה"

מניעת ביקורי המשפחות לאסירים הפלסטינים המוחזקים בישראל על ידי שב"ס מעוררת גלים בזירה הפוליטית. בעוד שבימין מאמינים כי הצעד חיובי, בשמאל טוענים כי אינו לגיטימי

כוונת שרות בתי הסוהר לבטל את ביקורי משפחות האסירים הפלסטינים שתוכננו למחר בבתי הכלא בארץ, כחלק מהמאבק לשחרור גלעד שליט, עוררה סערה בזירה הפוליטית. בעוד שחברי הכנסת מהימין צידדו במהלך, ואף דרשו להחריפו, חבריהם מהשמאל והמפלגות הערביות רואים בכך צעד לא לגיטימי שלא יוביל לשחרור שליט.

ח"כ אריה ביבי (קדימה), נציב שרות בתי הסוהר לשעבר, תומך במהלך. "אני חושב שזה רעיון מצוין ואנחנו צריכים לנהוג כפי שהם נוהגים בשליט", אמר היום לוואלה! חדשות. "במזרח התיכון צריך להתנהג כמו במזרח התיכון".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "רק בדרך הזאת גלעד שליט יחזור הביתה. הגיע הזמן שנפסיק עם המוסר המזויף שלנו וההומניות בגרוש. צריך להפעיל על החמאס לחץ ואני קורא לשב"ס למנוע את הביקורים באופן קבוע עד לשחרורו של שליט".

גורמים בשירות בתי הסוהר אישרו לוואלה! חדשות כי הוחלט לבטל את ביקורי משפחות האסירים הפלסטינים שתוכננו למחר בבתי הכלא בארץ. הטענה הרשמית היא שהדבר נעשה על מנת למנוע עימות שעלול להתפתח בין המשפחות למאות פעילי המטה לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט, הצפויים להגיע למקום על מנת להפגין.

"מדובר בצעד נקמני"

לעומתם, חברי הכנסת מהמפלגות הערביות טענו כי הצעד איננו לגיטימי. "מדובר בצעד נקמני. אם מישהו חושב שכך הוא עוזר לשליט - הוא רק גורם נזק", אמר יושב ראש סיעת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה. "יש כאן הפרה בוטה של זכויות בסיסיות של אסיר. זהו צעד שמעיד על אטימות כלפי אנשים וזלזול בחוק הבינלאומי". זחאלקה הוסיף כי הוא "מניח שהשב"ס לא עושה דבר שמנוגד לעמדת הממשלה".

"ישראל לא צריכה לנהוג ככנופיה וכארגון שמחזיק בני ערובה ומשתמש בשיטות פסולות", אמר ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש). "מה שנדרש הוא לא להפסיק ביקורים לאסירים הפלסטינים, אלא להביא לשחרורם מה שיביא לשחרור שליט".

יו"ר מפלגת רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, אמר כי הוא מתקשה להאמין שהמהלך אכן יביא לשחרור שליט. צרצור הוסיף כי הוא מצפה כי "לרגל חודש הרמדאן ולקראת חג עיד אל פיטר ישראל תעשה מחוות שיכולות להקל על המעורבים במלאכת התיווך בין חמאס לישראל להשיג את מטרותיהן בהקדם האפשרי", אמר.

הזכות לביקורי משפחות מעוגנת באמנות בינלאומיות ואין לפגוע בה" נמסר מארגון "רופאים לזכויות אדם". "אנו קוראים היום לשחרורו של שליט ועד אז להחזקתו בתנאים הכפופים לאמנות הבינלאומיות ולאפשר לצלב האדום לבקרו ולהעביר מידע למשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully