וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי לאובמה: "העבר מכספי הסיוע לערבים"

אופק עיני

24.8.2009 / 13:33

ח"כ אחמד טיבי נפגש עם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר והעביר באמצעותו את הבקשה לנשיא אובמה. "זה הזמן שאובמה יטה אוזן למיעוט שנאבק תחת אפליה ומעוניין להיות אזרח שווה"

יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל ח"כ אחמד טיבי ומזכ"ל תע"ל אוסמה סעדי נפגשו היום (שני) עם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר בירושלים. השניים דנו עם קרטר בתהליך השלום הישראלי פלסטיני ובמעמד הציבור הערבי בישראל. במהלך פגישתם, מסר ח"כ טיבי מסמך שמיועד הן לקרטר והן לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו ביקש מאובמה לחייב את ממשלת ישראל להקצות 20% מהסיוע האמריקאי לצרכים של האוכלוסייה הערבית בישראל ולצמצום הפערים.

ח"כ טיבי סיפר לוואלה! חדשות כי "הייתה פגישה עם הנשיא קרטר בירושלים בה נכח גם מזכ"ל תע"ל אוסמה סעדי. דיברנו על תהליך השלום. קרטר הבהיר שצריך להפסיק באופן מוחלט את ההתנחלויות. יחד עם זאת, התרכזנו בעיקר בנושא של הציבור הערבי בישראל".

טיבי ציין כי "הרחבתי על המצוקה של הציבור הערבי. העברתי מסמך לנשיא אובמה שמפרט את המצב של הציבור הערבי וביקשתי שאובמה יחייב את ממשלת ישראל להקצות 20 אחוז מהסיוע האמריקאי לצרכים של האוכלוסייה הערבית ולצמצום הפערים". טיבי הוסיף כי "במכתב לאובמה אמרתי שבנאומו בקהיר הוא הזכיר את זכויות המיעוטים במזרח התיכון. המיעוט הערבי הוא מיעוט שהאפליה נגדו היא ממוסדת וזה הזמן שאובמה יטה אוזן למיעוט שנאבק תחת אפליה ומעוניין להיות אזרח שווה".

טיבי הוסיף כי "העליתי גם את הנושא של האסירים הערבים בישראל. ישנם כ-150 אסירים ביטחוניים ישראלים שישראל מסרבת לכל בקשה לשחררם והם סובלים מאי שיוויון ביחס לאסירים יהודים. אנחנו תובעים לקחת בחשבון את שחרורם בכל עסקת שחרור אפשרית ולהשוות התנאים של האסירים הערבים לשאר האסירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully