וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא רוצה ערבים במשרד החוץ?

פנחס וולף ואופק עיני

24.8.2009 / 13:23

שר החוץ הודיע כי בכוונתו לשנות את נהלי הקבלה לקורס הצוערים של משרדו, כך שרק בוגרי שירות צבאי או לאומי יוכלו לגשת אליו. ח"כ טיבי: "לא רוצים לשרת במשרד שליברמן בראשו"

שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע היום (שני) כי ברצונו לשנות את הנהלים במשרדו, כך שהמתקבלים לקורס הצוערים היוקרתי יהיו רק כאלה שעברו שירות צבאי או לאומי. ליברמן ביקש חוות דעת מהגורמים המשפטיים במשרד על מנת לבחון אם המהלך אפשרי. הוא הוסיף כי במקרה בו לא יינתן אישור משפטי, הוא יפעל לשינוי החוק בכנסת. משמעות ההחלטה היא כי חרדים וערבים לא יוכלו להתקבל לקורס.

ליברמן אמר כי "לא יכול להיות שמי שמייצג את המדינה לא ייקח חלק בחובות שהמדינה מטילה עליו". הוא ביקש לבחון גם אפשרות לקבל צוערים שהצטיינו בלימודים האקדמאיים ולבדוק את האפשרות שדיפלומטים של משרד החוץ יתמקצעו במקום אחד, על מנת למקסם את תועלתם, במקום שישרתו לפי קדנציות במקומות שונים בעולם כפי שנהוג היום.

יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי פנה לליברמן באמצעות וואלה! חדשות ואמר: "הצחקת אותי. אנחנו בכלל לא רוצים שהערבים יהיו צוערים במשרד החוץ. נראה לך שזה סביר או הגיוני שערבי יסביר את מדיניות ממשלת ישראל שאתה חבר בה? איזה ערבי יסכים לכך? זה דבר והיפוכו".

טיבי הבהיר כי "לא מעוקצו ולא מדובשו. השור הזה מתפרץ לדלת פתוחה. אמנם הפרה לא רוצה להניק, אבל אנחנו לא רוצים לינוק מהפרה הזו. אנחנו בעד שילוב של ערבים בסקטור הציבורי במשרד החינוך, הפנים, הבריאות, החקלאות, בחברות הממשלתיות אך לא במשרד החוץ ובמשרד הביטחון".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי "החלטתו של ליברמן היא אומללה וגזענית. האדם הזה יצא מדעתו. הוא יורה לכל כיוון בלי אבחנה. זה משרד חוץ או מטה כללי? זו גזענות במסווה של שירות צבאי. עדיף שלא יתבייש בגזענותו ויצהיר שהוא איננו מעוניין בערבים בשירות משרד החוץ. החלטה זו לא תעמוד בביקורת בג"ץ והיא סותרת את חוק יסוד חופש העיסוק".

שר הרווחה יצחק הרצוג דרש מראש הממשלה נתניהו לקרוא את ליברמן לסדר. לדברי הרצוג: "ההתבטאויות הסדרתיות והבלתי נסבלות של ליברמן שוחקות את תדמית הממשלה והישגיה ופוגעות בראש ובראשונה בראש הממשלה נתניהו, הנמצא בשליחות מדינית מכרעת. ראוי שלליברמן, הפועל ממניעים פוליטיים צרים, יובהר אחת ולתמיד שהזרם הבלתי פוסק של התבטאויותיו אינו משרת את טובת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully