וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: מנהיג הנאציזם בארה"ב נרצח

טלי גולדשטין

24.8.2009 / 7:42

ראש המפלגה הנאצית-אמריקאית נרצח, שני פיגועי טרור זעזעו את העיר מומביי שבהודו, דה גול נכנס כמנצח לפריז ושון קונרי נולד לגלם את 007

25 באוגוסט 1967: ג'ורג' לינקולן רוקוול, מנהיג המפלגה הנאצית- האמריקאית נורה ונהרג על ידי צלף במרכז קניות בארלינגטון, וירג'יניה. ג'ון פאטלר (29) נעצר בחשד לרצח. רוקוול (49) החנה את מכוניתו בחניית מרכז הקניות כשנשמעו שתי יריות שפגעו בו בראש ובחזה.

רוקוול ייסד את המפלגה הנאצית-אמריקאית, שנודעה בתחילה בשם האיחוד העולמי ליוזמה חופשית ולסוציאליזם לאומי, ב-1959. לפי אמונתו, יש לסלק את כל התושבים האפרו-אמריקאים בארה"ב לאפריקה ולעקר ולהותיר את האזרחים היהודים חסרי כל. הוא טען כי יש לתלות את הבוגדים במדינה, כגון הנשיאים לשעבר הארי טרומן ודווייט אייזנהאואר.

רוקוול נולד ב-9 במרץ 1918 באילינוי. הוא למד באוניברסיטת בראון היוקרתית לפני שעזב את הלימודים והתגייס לצי. רוקוול הפך לטייס ושירת במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר ייסוד המפלגה הנאצית, הוא נקנס ונעצר מספר פעמים בגין הפעילות שלו. סגנו, מאט קול, סיפר לתקשורת כי הרוצח פאטלר גורש מהמפלגה באותה שנה בגין "נטיות בולשביקיות".

לאחר הלווייתו של רוקוול ב-30 באוגוסט 1967, הפנטגון סירב לקבור את גופתו בבית הקברות הלאומי מפני שעמיתיו למפלגה סירבו להסיר את צלבי הקרס מבגדיהם לפני כן. גופתו הושבה למטה המפלגה בווירג'יניה, ונערכה לו הלוויה נאצית סודית. פאטלר נשפט לעשרים שנים בכלא בגין הרצח.

קצרצרים

1944 – פריז משוחררת והגרמנים נכנעים. לאחר ארבע שנים תחת הכיבוש הנאצי, נכנסו כוחות בעלות הברית לעיר לקול תשואות התושבים. הגנרל שארל דה גול – מנהיג צרפת החופשית שהתגורר בגלות בלונדון מאז נפילת צרפת בידי הגרמנים ב-1941 – נכנס לעיר יחד עם תהלוכת ניצחון.

1989 – מעבורת החלל "ווייג'ר 2" שלחה תמונות תקריב ראשונות של כוכב נפטון והכוכבים סביבו. נפטון, כוכב לכת במערכת השמש, השמיני על פי מידת המרחק שלו מהשמש. מדעני המשימה בפלורידה אמרו כי המשימה היא "שיא המסע הגדול של חקר החלל במאה העשרים".

2003 – פיגוע טרור משולב זעזע את העיר מומביי. שתי מכוניות תופת התפוצצו בעיר ההודית בתוך דקות. 52 בני אדם נהרגו ו-150 נוספים נפצעו. שתי הפצצות, שהונחו בתוך מוניות, התפוצצו בשעת הצהריים העמוסה. אחת התפוצצה סמוך לשער הודו, אתר תיירות פופולרי בעיר. ארבעה גברים ואישה אחת הורשעו ב-2004 בביצוע הפיגועים.

באו לעולם

לאונרד ברנשטיין (1918-1990) - מלחין, מנצח ופסנתרן יהודי-אמריקאי. נחשב לאחד המלחינים האמריקאיים החשובים במאה העשרים

שון קונרי (1930- ) – שחקן סקוטי שגילם בין השאר את ג'יימס בונד

אלביס קוסטלו (1954-) – זמר אמריקאי

הלכו לעולמם

דייויד יום (1711-1776 ) – פילוסוף סקוטי

טרומן קפוטה (1924-1984) – סופר אמריקאי, "ארוחת בוקר בטיפאני'ס"

  • עוד באותו נושא:
  • היום לפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully