וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסותא יפצה במיליונים עובד שלקה בליבו

גלעד גרוסמן

24.8.2009 / 13:04

בית החולים ישלם 5.3 מיליון שקל פיצויים לטכנאי רנטגן שלקה בהתקף לב בעקבות ויכוח עם עמיתיו לעבודה. השופטת: "היו צריכים למנוע הויכוח"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה אתמול (ראשון) לבית החולים אסותא לשלם 5.3 מיליון שקל פיצויים לטכנאי רנטגן, שעבד בבית החולים ולקה בהתקף לב בעקבות ויכוח עם עמיתיו לעבודה.

התובע, בן 55, עבד באסותא בשנות ה-90 כטכנאי MRI ו-CT. ב-1998 פרץ סכסוך עבודה בין הטכנאים להנהלת בית החולים בשל דרישת הטכנאים לקבל תוספת תשלום עבור עבודה במשמרת לילה.

התובע היה הטכנאי היחיד שהמשיך לעבוד במשמרות לילה. באחד הימים הוא נקלע לוויכוח עם כמה טכנאים אחרים, שהתלוננו על כך שהמשיך לעבוד במשמרות הלילה. הוויכוח כלל צעקות וקללות שהופנו כלפיו. לאחר הוויכוח הוא חש ברע וביום למחרת סבל מהתקף לב. כמה חודשים לאחר מכן התרגז בזמן העבודה והתמוטט.

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה לו שיעור נכות של 86%, והוא הפסיק לעבוד באסותא. לטענתו, מאז לא מצא מקום עבודה חלופי מכיוון שאף מעביד לא היה מוכן להסתכן בהעסקתו בשל מגבלותיו הרפואיות. ב-2003 קבע בית הדין לעבודה שהתקף הלב מהווה פגיעה בעבודה.

הטכנאי תבע את בית החולים, בטענה שקיים קשר בין הוויכוח להתקף הלב, והדבר נגרם כתוצאה ממחדלים של בית החולים. לטענתו, מאז הוא סובל מכאבים, חרדה ודיכאון.

באסותא טענו מנגד שכלל לא הוכח שהתנהל ויכוח חריף בין התובע לטכנאים, וכי בזמן התקף הלב הראשון התובע היה מצוי בהליכי גירושין ורב עם אשתו, ולכן לקה בהתקף. בנוסף, בית החולים טען כי התובע לא עבד במשמרות לילה רבות וחריגות, ושהיה מעשן כבד שסבל ממחלות נוספות.

השופטת, ציפורה ברון, קבעה שעל בית החולים היה לצפות עימותים אפשריים בין התובע לטכנאים האחרים, והפרה את חובתה מכיוון שלא מנעה את הוויכוח שהוביל להתקף הלב.
היא הורתה לבית החולים לפצות את התובע בחמישה מיליון שקל בגין הפסדי השתכרות ובכ-320 אלף שקל בגין כאב וסבל והוצאות רפואיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully