וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תחל להפעיל טיסות לאילת

עירית רוזנבלום

24.8.2009 / 15:30

תחרות בשחקים: משרד התחבורה אישר לחברה להפעיל טיסות לעיר הדרומית. ישראייר וארקיע יוכלו להרחיב פעילותן ולהתחרות על יעדים נוספים בעולם

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ החליט היום לאמץ עקרונית את המלצות רשות התעופה האזרחית (רת"א) ולאשר לחברת אל על לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד חברות ארקיע וישראייר.

שר התחבורה ציין כי מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל על תוכל להפעיל לאילת ייקבעו לאחר עבודת מטה מקיפה שתתבצע על ידי רשות התעופה האזרחית, "כך שכולם יוכל לחיות עם ההחלטה", הוסיף דובר המשרד, אבנר עובדיה.

השר כץ ציין כי במקביל לאישור שניתן לחברת אל על לטוס לאילת בכוונתו לפתוח יעדי טיסה נוספים בעולם לתחרות, במטרה לאפשר לחברות ארקיע וישראייר להרחיב את פעילותן הבינלאומית, בהתאם להמלצות רשות התעופה האזרחית.

שר התחבורה קיבל את המלצות רשות התעופה האזרחית לאחר דיונים אינטנסייוויים שהתקיימו ברת"א עם חברות התעופה הישראליות וגורמים נוספים. בסיומם הוחלט לאמץ את מדיניות משרד התחבורה להגברת התחרות בענף ולאשר לחברת אל על לפעול כמוביל נוסף לאילת לצד ארקיע וישראייר.

"הצעד יביא להוזלת מחירי הטיסות לאילת"

שר התחבורה ציין כי מינוייה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות, המובילות כמיליון נוסעים בשנה.

"הליברלזציה בענף שמנהיג משרד התחבורה ומתן אפשרות לחברת תעופה נוספת לפעול בקו לאילת עשויה להביא לירידה במחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של אילת ומדינת ישראל כיעד תיירותי" הוסיף כץ.

שר התחבורה מסר כי מתן האישור לחברת אל על לטוס לאילת ופתיחת יעדים נוספים בעולם לתחרות יתבצעו תוך הידברות עם חברות התעופה הישראליות ובשיתוף של כל הגורמים הנוגעים בדבר.

"החלטה המונעת משיקולים פוליטיים"

בתגובה להחלטת השר, הודיעו אחה"צ ארקיע וישראייר כי לא זו בלבד שההחלטה לא תביא להוזלת הכרטיסים לאילת, אלא אף תפגע בציבור הנוסעים בתעופה הפנים ארצית.

מהחברות נמסר כי ההחלטה מנותקת מן המציאות ומונעת משיקולים פוליטיים.

בנוסף, ישראייר וארקיע מתכוננות לפנות בנושא למבקר המדינה, שכן לטענתם, ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית, משפטית או מנהלית.

(עדכון ראשון - 11:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully