וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהמיתון: בורסות העולם ממשיכות לטפס

אלון שן ועומר רבין

24.8.2009 / 11:35

שבוע המסחר באירופה נפתח בעלוית שערים - בהמשך למגמה החיובית בשבוע שעבר. בת"א מתנהל המסחר סביב קו המשווה בציפייה להחלטת הנגיד בעניין הריבית הערב

אירופה מתעוררת לשבוע נוסף של עליות שערים: שבוע המסחר נפתח ביבשת במגמה חיובית, בהמשך לעליות השערים שנרשמו שם בשבוע שעבר. בבורסות בלונדון, בפרנקפורט ובפריז רושמים כעת המדדים המובילים עליות של כאחוז אחד - זאת על רקע ההצהרות החיוביות של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי וראשי הבנקים המרכזיים האחרים שנשמעו בסוף השבוע בכנס הכלכלי בארה"ב.

עליות השערים נרשמות בהמשך לעליות חדות שרשמו הבוקר בורסות המזרח: באסיה זינקה הבורסה בטוקיו בשיעור של 3.4% והמדדים המובילים בסיאול טיפסו ב-2%. עליות מרשימות נרשמו גם בבורסות של טאיוון ואוסטרליה.

אצלנו בת"א מתנהל המסחר על רקע הציפיה במשק להחלטת נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, באשר לריבית במשק - החלטה שתינתן הערב. אמש עלו המדדים המובילים בבורסה באחד העם בשיעור מרשים של עד 3.8% במדדים המובילים, כאשר כעת נסחרים ת"א 25 ות"א 100 ביציבות יחסית סביב נקודת הפתיחה בהם. מדד ת"א 25 עודו מרוחק רק 2% מרמת 1000 הנקודות.

בניו יורק ייפתח אחה"צ המסחר בוול סטריט לאחר שביום שישי ננעל המסחר בעליות של יותר מאחוז וחצי במדדים המובילים על רקע הצהרתו של ברננקי כי "הכלכלה יוצאת מהמיתון - פעילות הבנקים המרכזיים הצילה את העולם מפני אסון כלכלי". על פי ההערכות צפויה גם היום מגמה חיובית בניו יורק על רקע עליות השערים הנרשמות בבורסות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully