וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ טס לאירופה: ידון בהקפאת ההתנחלויות

פנחס וולף

24.8.2009 / 10:03

נתניהו ורעייתו יצאו בשעות הצהריים לביקור בן ארבעה ימים בלונדון וברלין. במוקד הביקור של נתניהו תעמוד דווקא פגישתו עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ורעייתו שרה ייצאו בשעות הצהריים (שני) לביקור בן ארבעה ימים בלונדון וברלין. במוקד הביקור של נתניהו באירופה תעמוד דווקא פגישתו בלונדון ביום רביעי עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. במוקד הפגישה עם מיטשל תעמוד סוגיית הבנייה בהתנחלויות כאשר מסתמנת פשרה עם האמריקאים בנושא.

אמש, בישיבת הממשלה השבועית, אמר נתניהו לקראת פגישתו עם מיטשל, כי "ההערכה היא שניתן לשוב לשיחות ישירות בינינו לבין הפלסטינים בסוף ספטמבר, אבל זה מותנה בהבנות עם האמריקאים ועם הפלסטינים". נתניהו הסביר כי "השיחות עם מיטשל הן רק חלק ממערך שיחות ומגעים שהתקיים בצורה אינטנסיבית לאחרונה באווירה טובה. יש ניסיון לצמצם את תחומי אי ההסכמה, ואני לא חושב שהמפגש עם מיטשל יהיה האחרון לפני השקת תהליך מדיני". פגישתם של נתניהו ומיטשל תתקיים חודש ימים לפני ועידת האו"ם, שבה ייפגש ככל הנראה נתניהו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

נתניהו מגיע לפגישה עם מיטשל עם רוח גבית בדמות תמיכתו של שר החוץ אביגדור ליברמן. זאת לאחר שאמש הודיע ליברמן בתדריך עיתונאי כי אין בכוונתו להציב קווים אדומים בקשר לבנייה בהתנחלויות. ליברמן אמר כי הוא אמנם אינו תומך במדיניות של נתניהו ושר הביטחון ברק, אולם הוא גם לא יעצור אותה. אמירתו של ליברמן שוברת את התיקו שהתקיים עד כה בפורום השישיה בין "הקבוצה הניצית", שמונה רק את המשנה לראש הממשלה משה יעלון ובני בגין, לבין "הקבוצה היונית" שמונה את ברק, נתניהו ודן מרידור.

מחר צפוי נתניהו להיפגש עם ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. בשעות בערב יקיים נתניהו פגישה חגיגית עם הקהילה היהודית בלונדון. ביום רביעי כאמור ייפגש נתניהו עם מיטשל. לאחר מכן ימריאו נתניהו ופמלייתו לגרמניה וביום חמישי הוא צפוי להיפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקר ולאחר מכן ימריא בחזרה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully