וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכה את אישתו עם אלה וקיבל מאסר על תנאי

רמי שני

24.8.2009 / 8:32

חצי שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים - זה העונש שהוטל על סלימאן אל כרישאת, שהורשע בהכאת אישתו באמצעות אלה. השופט: "זו הסתבכותו הראשונה עם החוק"

בית משפט השלום בבאר שבע, גזר אמש (ראשון) חצי שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, על סלימאן אל כרישאת, שהורשע בהכאת אישתו. הוא הורשע על פי הודעתו בהתנהגות אלימה כלפי האישה ובהכאתה עד שנגרמו לה חבלות קשות. על פי גזר הדין הוא הכה את אישתו בידיו וכן באמצעות אלה.

לשיא ההתנהגות האלימה הגיע אל כרישאת בנובמבר האחרון, אז תקף את אישתו וגרם לה נזקי גוף קשים. על עורה היו סימנים של שטפי דם והיא סבלה מכאבים עזים. במהלך הדיון המשפטי, סיפרה האישה שלא מדובר באירוע בודד ושהאלימות מצד בעלה כלפיה נמשכה כשנתיים. בני הזוג נשואים חמש שנים ויש להם שני ילדים. אל כרישאת עבד כמאבטח בחברת שמירה והוצב לפעילות במעלה אדומים. הוא שירת בעבר בצה"ל, כמפקד כיתה בתפקיד קרבי, בבסיס בדרום הארץ.

השופט, נאסר אבו טהה, התייחס בגזר הדין אמנם לתופעת האלימות בחברה הישראלית, אך נתן משקל רב יותר לעובדה שמדובר בעבירה הראשונה של אל כרישאת: "בבואי לשקול את השיקולים לחומרא ולקולא בעניינו של הנאשם, אתחשב, באינטרסים הציבוריים של חומרת העבירות בהן הורשע והצורך להגן על מתלוננות מאלימות ואיומים המופנים כלפיהן" הוא כתב.

עוד כתב השופט כי "על בתי המשפט לתרום תרומתם למיגור תופעה זו, שהפכה, למרבה הצער, לתופעה נפוצה בחברתנו. נסיבות העבירות אינן עומדות ברף הנמוך של העבירות מסוג זה, הגם שאין הן מצויות ברף הגבוה שלהן. עם זאת, מדובר באדם צעיר, שזוהי לו הסתבכותו הראשונה עם החוק ועד כה תפקד כאדם נורמטיבי ופרנס את משפחתו. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה במיוחס לו, בין בני הזוג נערכה 'סולחה', המתלוננת הביעה את רצונה בפני להמשיך ולקיים את התא המשפחתי עם הנאשם". בנוסף לעונש של חצי שנת מאסר על תנאי, הטיל השופט על אל כרישאת קנס של אלפיים שקלים וקנס על תנאי של חמשת אלפים שקל למשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully