וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רהב או ארד: מי ידברר את חברת החשמל?

איילה צורף

23.8.2009 / 23:45

הערכות: לאייל ארד סיכוי גבוה יותר לזכות במכרז שייסגר מחר. מכחיש כי המכרז נועד להכשיר את מינויו: "זאת טענה של לוזרים"

המכרז שמסעיר את ענף יחסי הציבור בתקופה האחרונה ייסגר מחר: חברת החשמל תנעל את המכרז שבסופו ייבחר יועץ התקשורת שילווה את החברה. בין המתמודדים: אייל ארד, עמירם פליישר, רוני רימון ותמי שינקמן (באמצעות המשרד רימון-כהן-שינקמן), שלמה פרץ, דפנה טריוואקס ועוד. ההערכות הן שגם רני רהב, שמזה שנים נמנע מייצוג גופים ממשלתיים או ציבוריים, יחליט להשתתף במכרז.

מערך יחסי הציבור של חברת החשמל כולל כיום שלושה מרכיבים: בראשו עומד הדובר הוותיק, דדי גולן, שבלשכתו עובדים שלושה אנשים ותחתיו מועסקים כמה דוברים מחוזיים. בנוסף, איש יחסי הציבור אייל ארד מועסק בתפקיד יועץ אסטרטגי של החברה מזה שלוש שנים וחצי, ללא מכרז. ארד נחשב מקורב למנכ"ל החברה, עמוס לסקר, וליו"ר מוטי פרידמן.

המרכיב השלישי במערך יחסי הציבור של החברה הוא איש יחסי הציבור עמירם פליישר, שזכה לפני שנה במכרז למתן שירותי ייעוץ תקשורתי בתחום הפיננסים ושוק ההון. בדצמבר יסתיים החוזה בין הצדדים, וגם שירותים אלה עומדים כיום למכרז. ואולם ייתכן כי החברה תחליט להשאיר את פליישר שנה נוספת בתפקידו.

חוק המכרזים החדש מחייב את חברת החשמל לערוך מכרז לבחירת גורם שיאייש את משרת יועץ התקשורת - התפקיד אותו נושא כיום ארד. ההערכות הן שסיכוייו של ארד לזכות בתפקיד גבוהים מסיכויי מועמדים אחרים, בשל היותו בעל ותק של שנים כיועץ בחברה.

מוטי שרף, ששימש יועץ תקשורת בחברת החשמל עד לפני כשנתיים, אומר כי החליט לא להתמודד במכרז הנוכחי לאור הערכותיו כי רמת השכר לא תהיה גבוהה, וכי יידרש היקף עבודה גדול במיוחד.

אייל ארד: "מי שחושב שהמכרז מכור - שלא ייגש אליו"

אייל ארד דוחה את הטענות כי המכרז נועד להכשיר את מינויו ליועץ החברה: "אני לא מכיר מכרז אחד בתחום הפרסום ויחסי הציבור בשנים האחרונות שלא סיפרו עליו שהוא מכור מראש. מטרת הסיפורים היא להפעיל לחץ על ועדת המכרזים לא לבחור בי. זאת טענה של לוזרים. זה נדיר שחברה בסדר גודל של חברת החשמל עורכת מכרז מקצועי. עד היום זה נגמר תמיד בפרזנטציה קצרה. המכרז הזה הוא חלק מההתבגרות של ענף יחסי הציבור. בנוגע למכפישים - מי שחושב שהמכרז מכור שלא ייגש אליו".

גולן, דובר חברת החשמל, מנמק מדוע יצאה החברה למכרז: "בעקבות דיון שנערך בדירקטוריון חברת החשמל הוחלט לצאת למכרז לבחירת יועץ תקשורת - זאת על-פי חוק המכרזים החדש שמחייב אותנו לערוך מכרז בתחום זה".

בתגובה לשאלה אם סיכוייו של ארד לזכות גבוהים יותר משל האחרים אומר גולן: "אין מכרז נקי יותר מהמכרז הזה, ומי שטוען אחרת - ככל הנראה לא עומד בתנאי הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully