וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מהשוקו ניצח את שטראוס

גלעד גרוסמן

23.8.2009 / 22:39

עשר שנים לאחר שהצטלם לסוכנות דוגמנות, ניצח הילד שפרצופו התנוסס מעל אריזת שוקולית, את חברת שטראוס. בית המשפט הורה להוריד את האריזות מהמדפים

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לחברת שטראוס גרופ להפסיק את ייצור אריזות אבקת השוקו שוקולית שעליהן מופיעה תמונתו של ילד, לאחר שטען שהחברה לא קיבלה אישור להתשמש בתמונתו. רועי קרויטרו, כיום חייל בשירות סדיר, הצטלם ב-1999 לסוכנות דוגמנות, שאמרה להוריו שמדובר בתמונה עבור מוצר שוקו של עלית. ההורים לא חתמו על חוזה עם עלית, אלא קיבלו תשלום חד פעמי של כ-3,500 שקל. למרות זאת, עלית השיקה את אבקת ה"שוקולית", שעליה מופיעה תמונתו של קרויטרו.

קרויטרו פנה לשטראוס, שרכשה את עלית, וביקש שיסירו את תמונתו מהאריזה או שיגיעו עמו להסדר כספי, אך החברה סירבה. בעקבות זאת הגיש תביעה על סך חמישה מיליון שקלים נגד החברה. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, טען קרויטרו כי הפרסום היווה מטרד עבורו וכי בילדותו קראו לו "שוקו". "הכינוי דבק בי לאורך כל השנים, ליווה בבית הספר, בצבא, ביום יום, בשבילי זה לרעה. יש לי שם בישראל ושמו רועי וכולם עד היום קוראים לי שוקו", טען.

מנגד, טענה שטראוס כי העובדה שעברו שנים רבות מוכיחה שהיא קיבלה רשות להשתמש בתמונה וכי היא קיבלה זכויות להשתמש בתמונה. השופט, יוסף שפירא, דחה את הטענה של שטראוס וקבע כי על החברה "לעצור כל ייצור נוסף של אריזות מוצרי שוקולית המעוטרים בתמונתו של המשיב, מכאן ואילך, ובכל מקרה להפסיק השימוש בתמונתו, לא יאוחר משישה חודשים מהיום, או אז יהא עליה לאסוף את מוצריה ממדפי המכירה", כתב בהחלטתו.

"מדובר בהחלטה תקדימית וחשובה בתחום הקניין הרוחני, שכן חלפו למעלה מעשר שנים מביצוע ההפרה", אמר בתגובה עו"ד קורינאלדי, המתמחה בזכויות יוצרים. "מדובר בניצחון מתוק של האיש הקטן נגד התאגידים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully