וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעד חדש להפגנות הימין: חברי מועצת יש"ע

יהושע בריינר

23.8.2009 / 22:14

אנשי נוער הגבעות ופעילי הימין זעמו על הסכם הפינוי מרצון של מאחז בני אדם והפגינו מול ביתו של זאב חבר (זמביש). בהפגנה נרשמו גילויי אלימות

יח"צ - חד פעמי

ההפגנות מול ביתו של אחד מבכירי מועצת יש"ע זאב חבר (זמביש) החלו לאחר ההסכם אליו הגיע עם אלוף פיקוד מרכז גדי שמני, בנוגע לפינוי מוסכם של המאחז בני אדם. אנשי נוער הגבעות והימין הקיצוני לא אהבו את ההסכם וסירבו לעזוב את המקום. בעקבות כך החלו המפגינים בשורה של הפגנות מול ביתו של חבר בקריית ארבע, והדברים אף הגיעו לידי עימות מילולי בין זמביש לפעילים שהגיעו למאחז בני אדם. בסרט שצולם באחת ההפגנות נראית אשתו של חבר צועקת על המפגינות ואף מונעת בכוח את הצילום.

"מועצת יש"ע עושה עסקאות מתחת לשולחן על ארץ ישראל", אמרו אנשי נוער הגבעות. "לאנשים נמאס מכך שאין שקיפות ואף אחד לא יודע מהם השיקולים האמיתיים של המועצה. הציבור שלנו כבר התפתכח מאז הלך בעיניים עצומות אחרי מועצת יש"ע בכפר מימון". פעיל הימין איתמר בן גביר אמר כי "מועצת יש"ע תמיד מדברת על כך שבאהבה ננצח, אבל התמונות האלה גם גברת זמביש מראות שבתוך האמירות האלה חבויות אגרסיות לא נעימות בקרב אנשי המועצה, וההפגנה מראה מי באמת המופרע כאן".

בקרב רבים ביהודה ושומרון מועצת יש"ע נתפסת כמשתפי פעולה עם משרד הביטחון בכל הקשור לפינוי מאחזים. זמביש, מזכ"ל תנועת ההתיישבות 'אמנה', שהיה בעבר גיבור המתנחלים, הפך לאחר ההתנתקות לאוייב נוער הגבעות. כך למשל הוא מואשם כי לקח חלק בפינוי כפר דרום ובסרט 'המרגלים' שהפיצו פעילים באינטרנט אנשי המועצה מואשמים כי הובילו בכוונה את כישלון המאבק על ההתנתקות.

גורמים בהתיישבות ביהודה ושומרון ובחברון גינו את ההפגנות מול ביתו של זמביש. "מדובר בקבוצת אנרכיסטים שמנסה ליצור פרובוקציות כדי לפגוע בזמביש במשפחתו ובביתו. במועצת ישע ובתנועת אמנה ימשיכו למרות המהרסים מבית לפעול למען מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמרו הגורמים.

גם דובר היישוב היהודי בעיר נועם ארנון יצא נגד ההפגנות ורבה של קריית ארבע הרב דב ליאור הפיץ מכתב בו ציין כי "בימים האחרונים התקיימו הפגנות אלימות של אנשים מול ביתה של משפחת חבר. אנו מוחים על התנהגות זו ומבקשים מהציבור כולו לחזק את ידי אנשי הציבור המוסרים את נפשם למען בניית ארצנו הקדושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully