וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ מעריך: חידוש המו"מ המדיני תוך חודש

פנחס וולף

23.8.2009 / 18:26

נתניהו אופטימי לקראת פגישתו ביום רביעי עם השליח האמריקאי מיטשל. לדבריו, "ההערכה היא שניתן לשוב לשיחות ישירות בינינו לבין הפלסטינים בסוף ספטמבר"

"ההערכה היא שניתן לשוב לשיחות ישירות בינינו לבין הפלסטינים בסוף ספטמבר, אבל זה מותנה בהבנות עם האמריקאים ועם הפלסטינים". כך הצהיר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת פגישתו ביום רביעי הקרוב עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

בישיבת הממשלה השבועית הסביר נתניהו, כי "השיחות עם מיטשל הן רק חלק ממערך שיחות ומגעים שהתקיים בצורה אינטנסיבית לאחרונה באווירה טובה. יש ניסיון לצמצם את תחומי אי ההסכמה, ואני לא חושב שהמפגש עם מיטשל יהיה האחרון לפני השקת תהליך מדיני".

דבריו האופטימיים של נתניהו נאמרו שעות מספר לאחר ששר החוץ אביגדור ליברמן אמר לעיתונאים כי "אין שום סיכוי לגשר על העמדות בישראליות והפלסטיניות בעתיד הנראה לעין". לדברי ליברמן, "כשחתמו על הסכמי אוסלו, עם כל הנאיביות והתקוות, קבעו שבתוך שש שנים יהיה הסכם כולל. מאז עברו 16 שנה, וגם בעוד 16 שנה לא יהיה הסכם כולל". עוד אמר ליברמן כי,
"אנחנו מנסים לייצר סדר יום חדש מתוך הכרה שהחזון של הנשיא האמריקאי אובמה להגיע לפיתרון תוך שנתיים אינו ריאלי".

שר החוץ תקף גם את הרשות הפלסטינית ואת ארגון פתח. לדבריו, "החלטות ועידת הפתח האחרונה מדברות על שימוש באלימות, על ירושלים כולה, על זכות שיבה אבסולוטית והאשמות שישראל הרגה את ערפאת". לכן, הסביר, "גם מי שאומר ששתי מדינות לשני עמים יביא לקץ לסכסוך לא מבין מה הוא מדבר או שהוא מהתל בכוונה תחילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully