וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של סחבת: נבחרו שופטים לעליון

גלעד גרוסמן

23.8.2009 / 19:49

הוועדה לבחירת שופטים בחרה פה אחד את עוזי פוגלמן, יצחק עמית וניל הנדל כשופטי קבע חדשים בבית המשפט העליון. מקורבי נאמן: "זה הישג גדול של השר שהצליח להביא את הצדדים לידי פשרה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

אחרי חודשים של מחלוקת וכיפופי ידיים, נבחרו שלושה שופטי קבע חדשים לבית המשפט העליון. השופטים שבחרה הערב (ראשון) הוועדה לבחירת שופטים הם עוזי פוגלמן, יצחק עמית וניל הנדל. ההחלטה התקבלה על ידי חברי הוועדה פה אחד.

בחירת השופטים התאפשרה לאחר שכל הצדדים ויתרו על התנגדותם למינויים השונים. המפסיד הגדול מהבחירה הוא השופט ספי אלון, מועמדו של נאמן שביניש התנגדה למינויו. נציגי הימין בוועדה ויתרו על מועמדותם של שופטים דתיים שנחשבו אנשי ימין. בסביבת נאמן אמרו כי הם מברכים על התוצאה וכי "מדובר בהישג גדול של השר שהצליח להביא את הצדדים לידי פשרה לאחר מאמצים רבים".

הצלחת הוועדה להגיע להסכמה על המינויים נחשבת להפתעה, בעיקר לנוכח הפסימיות שהביעו חבריה לפני הישיבה הערב. "לא נראה שיש הסכמה של חברי הוועדה כפי שנדרש החוק", אמר השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן בפתח הישיבה. "אם חלק מהחברים היה מבין שיש צורך להגיע לקונצנזוס ולא רק לתמוך בצד שלהם היה אפשר להסכים על מינויים". ארדן העריך שהוועדה לא תתעמק בסוגיית שופטי העליון והוסיף כי לדעתו ראוי ששר המשפטים יעקב נאמן ונשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש ייקבעו ביניהם על מינוי שופטים זמניים. להערכתו, "הצדדים לא יצליחו להסכים על מינויי קבע בחודשים הקרובים".

הוועדה התכנסה ביום שישי האחרון פעם נוספת, בניסיון למנות שופטים לבית המשפט העליון אך סיימה את הדיון ללא תוצאות. בשבועות האחרונים ניסו חברי הוועדה בתיווכו של השר נאמן להגיע לפשרה, אך כל צד התבצר בעמדתו. השר נאמן הציע כפשרה למנות את השופט עוזי פוגלמן, המועמד המועדף על הנשיאה ביניש, והשופט ספי אילון, המועמד המועדף על נאמן כמינויי קבע ושופט שלישי כמינוי זמני, אך חברי הוועדה התנגדו גם לפשרה זו.

השופטים החדשים

עוזי פוגלמן, בן 55, למד משפטים באוניברסיטת תל אביב ועבד בפרקליטות המדינה, ועמד בשנות ה-90 בראש מחלקת הבג"צים. הוא מונה בשנת 2000 לכהן כשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב וב-2007 כיהן כשופט עליון בפועל.

יצחק עמית, בן 51, עבד כעשר שנים בתור עו"ד פרטי לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים. ב-1997 מונה לבית משפט השלום בחיפה וב-2002 מונה לבית המשפט המחוזי בעיר.

ספי הנדל, בן 57, נולד בארה"ב ולמד בישיבה בניו יורק. הוא בעל תואר ראשון בסוציולוגיה ובמדעי היהדות ולמד אצל הרב סולובייצ'יק. הוא עלה ארצה ב-1983 ועבד בפרקליטות מחוז דרום. ב-1988 מונה לבית משפט השלום בבאר שבע ולאחר מכן התקדם למחוזי וכיהן כסגן נשיא בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully