וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו ההגנה של החייל: גם המג"ד עשה זובור

23.8.2009 / 15:32

פרקליטו של אחד מחיילי השריון יציג בפני בית המשפט תמונה, בה לדבריו נראה המג"ד סא"ל מרגלית מכה קצין בדרגת סגן. צפו בתמונה

התפתחות בפרשת ההתעללות בשריון: פרקליטו של אחד החיילים החשודים בהתעללות הגיש בקשה לדיון מיוחד בפרשה, זאת בעקבות תמונה בה נראה לכאורה המג"ד סוטר לקצין אחר. פרקליטו של סמ"ר א', העצור זה מספר שבועות, עו"ד בני קוזניץ צפוי להציג בפני בית הדין הצבאי את התמונה בה נראה לדבריו המג"ד, סא"ל מרגלית (רלי) ישראל, מכה קצין בדרגת סגן, תוך שהוא אזוק באזיקונים.

בתמונה שצולמה לפני מספר שנים, נראה סא"ל ישראל, אז כרב סרן, רכון לכאורה על הקצין האחר ששכוב על הרצפה, תוך שהוא סוטר לו. התמונה צפויה לשמש כראיה במשפטם של החיילים, שטענו לאורך כל חקירותיהם במצ"ח כי מפקדי הגדוד ידעו על 'טקסי הקבלה' שהפכו למסורת בגדוד. בעקבות חשיפת התמונה, הוגשה לידי הפרקליטות הצבאית בקשה מיוחדת לדיון בפרשה תוך דרישה לזמן את כל מפקדי הגדוד לדורותיהם לחקירה בנושא ולחקור בשנית, הפעם תחת אזהרה, את סא"ל ישראל.

המג"ד קיבל הערה פיקודית לתיקו האישי בעקבות הפרשה הקשה. "התמונה מדברת בעד עצמה", אומר עו"ד קוזניץ ממשרד קוזניץ, פסח ושות', "והיא מוכיחה את טענותינו שהנאשמים לא הם אלה שהמציאו את טקסי החניכה בגדוד".

בחקירתו סיפר המג"ד כי לא היה מודע למעשי ההתעללות בגדוד. "אני לא ידעתי דבר וחצי דבר על כך שמפקדים וחיילים ותיקים מענישים באלימות חיילים צעירים", אמר סא"ל ישראל בחקירה הראשונה "אני לא מסכים לשום עונש פיזי המלווה באלימות, ולא מקובל עליי שכך קרה לצערי. אני הייתי מצפה ממפקד הפלוגה לדעת ולשלוט בפלוגה בה הם מפקדים". בהמשך מספר המג"ד כי שמע בעבר על אירועי זובור בגדוד אבל רק מ"שמועות רווחות, זאת הפעם הראשונה שאני חווה את זה באופן ישיר. כששירתתי כסמג"ד בגדוד לא נחשפתי לאירוע חריג אלים בפלוגה. אם היה כזה הייתי מטפל בו בכל חומרת הדין".

מאז שנעצרו שלושת החיילים טענו באי כוחם כי לקוחותיהם נטלו חלק במסורת מתמשכת בגדוד 74 וכי כל המפקדים בגדוד ידעו על המתרחש. כך למשל סיפר סמ"ר א' העצור בפרשה: "מפקד הפלוגה ידע על המעשים ועל הטקסים שנעשים בפלוגה זה שנים ולא המצאנו שום דבר חדש. אני חושב שגם המג"ד שהיה בעבר סמג"ד בגדוד ידע בגלל שבשיחה איתו הוא אמר לי שמהרגע שהוא נכנס לתפקיד הוא חשש שמקרה כזה יקרה בגלל שהוא מכיר את הפלוגה ואת עברה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירועים בגדוד 74 נחקרו על ידי מצ"ח ומתדיינים בימים אלו בבית המשפט הצבאי שם יתבררו כל הטענות הקשורות לאירוע זה".

לפניות ליהושע בריינר joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully