וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אסור לנוח על זרי הדפנה"

עומר רבין

23.8.2009 / 14:45

בסקירה כלכלית שהציג בישיבת הממשלה טען שר האוצר כי המשק הישראלי מצוי בנקודת מפנה, בעיקר הודות למקורות כחול-לבן, אך עדיין קיימת אי ודאות רבה

"אמנם נתוני האבטלה בישראל נמוכים מרוב מדינות המערב אבל עד שלא נראה ירידה משמעותית באבטלה, לא נוכל לנוח על זרי הדפנה", כך הבהיר היום שר האוצר יובל שטייניץ שביחד עם מנכ"ל משרדו, ירום אריאב, הציג בפני שרי הממשלה סקירה כלכלית תחת הכותרת "כלכלת ישראל – האומנם נקודת מפנה?".

בסקירה, שעל פי משרד האוצר מסמנת את תחילתה של מסורת בישיבות הממשלה, הציגו אנשי האוצר את האינדיקטורים החיוביים מהחודשיים האחרונים ובהם הגידול בגביית המיסים ובנתוני הייצוא, השיפור החיובי במדד המשולב של בנק ישראל וסימני הצמיחה במשק. כצפוי, קשר שטייניץ בין הנתונים לבין אישור התקציב הדו-שנתי והתכנית הכלכלית וטען: " חייבים להמשיך לבצע את התוכנית הכלכלית ולשמור על המשמעת התקציבית כדי באמת לחזור לצמיחה".

למרות הנתונים המעודדים ומגמת ההתייצבות במשק הבהירו השר והמנכ"ל לחברי הממשלה כי עדיין קיימת רמה מסוימת של אי ודאות, וחזרו על נתוני הלמ"ס לפיהם שנת 2009 עדיין תאופיין בצמיחה שלילית לנפש וכן כי עדיין קיים גירעון גדול במיוחד בקופת המדינה.

בסקירה התייחס שר האוצר גם ליחס שבין השקל לדולר ובצעדים שנקט בנק ישראל בנושא והסביר את ההשפעות של הפעולות וכן של השינויים ביחסי המטבעות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully