וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שירה למוות בחברו הואשם בהריגה

קובי מנדל ויהושע בריינר

23.8.2009 / 14:09

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום חמור נגד החייל שירה בלוחם גולני אור חדד וגרם למותו. על פי כתב האישום, דניאל דרזנר כיוון את נשקו על חדד וירה

סמל דניאל דרזנר, לוחם בחטיבת גולני, הואשם היום (ראשון) בהריגת סמל אור חדד מכדור שנפלט מנשקו. לאחר הגשת כתב האישום, האריך בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון את מעצרו עד תום ההליכים. דרזנר הואשם שכיוון את נשקו לעבר חדד, לאחר שזיהה אותו דרך הכוונת. הוא העביר את נצרת רובהו לירי בודד וירה כדור אחד שגרם למותו. סמל חדד, לוחם חטיבת גולני מבית דגן, נהרג לפני מספר שבועות בבסיס אימונים ברמת הגולן. דרזנר, חברו של חדד לגדוד 51 בחטיבה, הואשם בהריגה ובשימוש בלתי חוקי בנשק, בניגוד להערכות קודמות בדבר אישום בגין גרימת מוות ברשלנות.

במשטרה הצבאית חושדים כי הלוחם שביצע את הירי וחברו שהו במרחק של כ-25 מטרים מחדד, כשאחד מהם הציב בפני חברו אתגר להשתמש בכוונת האופטית המכונה "טריג'יקון". מדובר בכוונת שמגדילה פי כמה את האובייקט ומאפשרת ליורה לדעת מרחק משוער אל המטרה. הלוחם שרצה להראות לחברו את יכולותיו, הרים את נשקו וכיוון אותו אל גבו של חדד ואז לחץ על ההדק. כתוצאה מכך נפלט כדור שפגע בגבו של חדד והביא למותו.

"הלוחם במצב נפשי קשה"

"במידה והחשד נכון, אין מדובר במשחק בנשק אלא אולי ברשלנות, אמר פרקליטו של החיייל, עו"ד אהרון שליין, לפני שנודע על הגשת כתב האישום. "ניסו לצייר את הירי כמשחק בנשק לשם המשחק. בכל אופן, אנו ממתינים למיצוי החקירה על ידי מצ"ח וכשחומרי החקירה יגיעו לידינו, נביע את עמדתנו".

לדברי עו"ד שליין, הלוחם שרוי במצב נפשי קשה מאוד. "הוא עדיין בהלם ולא מצליח לעכל את התוצאות הקשות. ליבו עם משפחתו של חדד שנושאת באבל הכבד, וצריך לזכור שגם הוא חלק מהסיפור הטרגי הזה. הוא מבין שאת האירוע הקשה הזה הוא יצטרך לשאת לשארית חייו". עוד אמר שליין כי "ניתן היה להסתפק בכתב אישום מתון יותר על גרימת מוות ברשלנות. המקרה הינו מקרה גבולי מובהק, וכי מדובר בלוחם אשר עשה מאמצים אדירים להגיע לגולני לאחר שהיה בעל פרופיל נמוך ובמידה מסוימת קורבן של המקרה הטראגי, כשעשה מעשה רשלני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully