וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המרעיבה: "התנהגו אליי כמו בשואה"

23.8.2009 / 15:30

לדברי האם החשודה בהרעבת בנה, התעללו בה במעצר רק בשל היותה חרדית. מוקדם יותר טענה הפרלקיטות בדיון בבית המשפט: היא כנראה התעללה גם בילדים אחרים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

"עשו לי דברים שלא עשו מעולם חוץ מאשר בשואה ואולי באינקוויזיציה". כך טענה היום (ראשון) האם החשודה בהרעבת בנה, בהתבטאות פומבית ראשונה. בדיון שנערך בעניינה בבית המשפט המחוזי בירושלים התייחסה האם לתנאי מעצרה וסיפרה: "עברתי עשרה ימים נוראיים שאין אדם במדינה שעבר אותם. עשו לי את הדברים האלה רק בגלל שאני אישה חרדית".

"אזקו אותי בידיים וברגליים למרות שאני בהריון וסובלת מבצקות", הוסיפה. "ישנתי על בטון במשך שבעה ימים ולא נתנו לי להוציא את עדשות המגע שלי במשך שישה ימים". לטענת פרקליטה של האם, עו"ד בר חיים. היא סירבה לדבר בחקירה מכיוון שחשה שמנסים להפליל אותה ומתעללים בה בגלל שהיא חרדית.

בדיון הבוקר נחשף כי הפרקליטות חושדת ש"האם המרעיבה" התעללה גם בשני ילדים נוספים. הפרקליטה במשפט עורכת הדין, מעיין רימון, אמרה במהלך הדיון כי "יש אינדיקציה לפגיעה לכאורה בילדים נוספים".

אח נוסף נשלח לבית החולים

לטענתה, מרשומות של בית החולים הדסה עולה, כי אח נוסף, כבן שנתיים וחצי, הופנה כמה פעמים לרופא במשך ארבעה חודשים כשהוא סובל מחום. הוא הופנה לבית החולים ושם לא גילו תסמינים למחלה כלשהי. "גם באשפוזים של ש' קרו דברים תמוהים ועירויים מתפרקים בתדירות גבוהה", אמרה רימון. כמו כן הוסיפה רימון, כי באחת האחיות בוצע ניתוח להסרת תוספתן, שהתברר אחר כך כבלתי הכרחי.

לטענת הפרקליטות, המשפחה מונעת מחוקר ילדים לשוחח עם הילדים ולכן עד כה לא הוגש כתב אישום בנושא. במהלך הדיון הציגה הפרקליטה חלק מחומר הראיות בתיק, ובכלל זה עדות של אחיה של האם, שסיפר במשטרה, שראה את הנאשמת משפשפת בחוזקה תחבושות שלגופו של הילד ומתעלמת מצעקותיו ומכאבו.

כמו כן, הוצגה עדות נוספת של אחות בבית החולים, אשר סיפרה שראתה את האם מחזיקה מגש עם אוכל ואת הילד מחזיק ידיים לנסות לקחת את האוכל והאם מסרבת לתת לו. לבסוף נתנה האם לילד קליפה של אבטיח וקליפה של מלון וסיפרה לאחות, שהילד לא אוהב לאכול מלון. לאחר מכן האחות האכילה את ח' ולדבריה הוא "טרף" את האוכל. אחות אחרת סיפרה למשטרה שראתה את ח' לוקח אוכל ומסתתר מתחת לשולחן כדי לאכול אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הילד הסתתר מתחת לשולחן כדי לאכול

התובעת אמרה גם כי בני משפחתו של ח' ידעו על המעשים אך לא הצליחו למנוע אותם. היא סיפרה שהילד נבדק על ידי שורה ארוכה של רופאים, שלא הצליחו למצוא סיבה רפואית לכך שהוא סובל מתת תזונה, מחום ומחבלות בעורו. לאחר שהאם הורחקה ממנו והוא התחיל לאכול השתפר מצבו באופן ניכר. לדברי התובעת הילד, בן השלוש, הגיע למשקל ממוצע של ילד בן חצי שנה. עוד סיפרה שמופעלים לחצים רבים על פקידת הסעד לאפשר לאם להיפגש עם הילד, לטענתה ללא נוכחות הפקידה.

בתחילת הדיון התיישבו כמה מקרובות משפחתה של האם לצדה בספסל הנאשמים. כאשר השופט אמר להם שמדובר בספסל הנאשמים וביקש מהם לעבור מקום אמר הרב אברהם פרויילך, שמלווה את האם "הן מרגישות שגם הן נאשמות. כל בנות ישראל "נאשמות". כשקרובי משפחה התפללו במהלך הדיון האם עצמה הרכינה את ראשה פעמים רבות ומלמלה תפילה.

עדכון ראשון: 14:48.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully