וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: מייקל ג'קסון עומד למשפט

טלי גולדשטין

24.8.2009 / 13:52

מלך הפופ הואשם בהתעללות בילדים, יאסר ערפאת נולד, מיכאיל גורבצ'וב התפטר מהמפלגה הקומוניסטית, ונשיא ברזיל התאבד

24 באוגוסט 1993: מייקל ג'קסון הואשם בהתעללות בילדים. המשטרה בלוס אנג'לס פתחה בחקירה נגד מלך הפופ בחשד שהתעלל בילדים. לפי הדיווחים, אביו של אחד מהילדים, שהתיידד עם ג'קסון, טען כי הזמר פיתה את בנו וקיים עמו יחסי מין.

במסגרת החקירה תושאלו מספר ילדים שביקרו את ג'קסון בחווה שלו "נוורלנד" שבסנטה ברברה. בין הנחקרים גם השחקן בן ה-12 דאז מקולי קאקלין. אנתוני פליקנו, יועץ הביטחון של ג'קסון, אמר כי האישומים הם חלק ממזימת סחיטה, בשווי 20 מיליון דולרים, של הזמר.

ג'קסון עצמו הכחיש את האישומים, אותם העלה אב של ג'ודי צ'נדלר בן 13. תביעה אזרחית שהוגשה נגד ג'קסון ב-1994 על ידי האב, הסתיימה בהסכם פיצויים מחוץ לבית המשפט כשג'קסון הסכים לשלם לצ'נדלר 20 מיליון דולרים.

ב-1996, אוון, אביו של ג'ורדי, שוב תבע ג'קסון, אך בית המשפט פסק לטובתו של הזמר וביטל את התביעה. ב-2003, נעצר ג'קסון והואשם שוב בהתעללות בילדים לאחר שהעיתונאי הבריטי מרטין באשיר עשה סרט תיעודי, בו מודה הזמר כי חלק את מיטתו עם ילדים.

המשפט, שכונה "משפט המאה", נמשך ארבעה חודשים והסתיים ביוני 2005 כשמייקל ג'קסון נוקה מכל האישומים.

קצרצרים

1954 – נשיא ברזיל נמצא מת. ז'טוליו ורגס התאבד בביתו שעות מספר לאחר שהתפטר על רקע משבר פוליטי במדינה. דוקטור ורגס הותיר מכתב התאבדות וירה בעצמו. תוכן המכתב: "דבר לא נשאר חוץ מהדם שלי. נתתי לכם את חיי, כעת אני נותן לכם את מותי. אני בוחר בדרך זו כדי להגן עליכם, כדי שנשמתי תהיה איתכם, שמי יהיה לדגל המאבק שלכם. אני לוקח את הצעד הראשון לקראת חיי נצח. אני משאיר את חיי מאחור כדי להיכנס לדפי ההיסטוריה".

1968 – צרפת ערכה ניסוי ראשון מוצלח בפצצת המימן והפכה למעצמה הגרעינית החמישית בעולם, אחרי ארצות הברית, ברית המועצות, בריטניה וסין.

1981 – 20 שנים בכלא נגזרו על מארק דייויד צ'פמן בגין רצח הזמר ג'ון לנון. ב-8 בדצמבר, 1980 ירה צ'פמן בלנון ארבע פעמים בגבו מחוץ לבניין המגורים "דקוטה" שבניו יורק. הירי התבצע לעיני אשתו של לנון יוקו אונו ואנשים נוספים. צ'פמן נשאר בזירה עד שנעצר על ידי המשטרה.

1991 – על רקע קריסת ברית המועצות, מיכאיל גורבצ'וב התפטר מתפקידו כראש המפלגה הקומוניסטית, לאחר שבע שנים בתפקיד. השליטה עברה לבוריס ילצין. ברית המועצות קרסה כליל בדצמבר, ארבעה חודשים לאחר מכן.

באו לעולם

יאסר ערפאת (1929-2004) – ראש הרשות הפלסטינית

פאולו קואלו (1947- ) – סופר ברזילאי "האלכימאי"

סטיבן פריי (1957- ) – שחקן, קומיקאי וסופר בריטי

הלכו לעולמם

סימון וייל (1909-1943) - פילוסופית והוגה דתית יהודיה צרפתייה, סוציאליסטית פעילה, מורה לפילוסופיה, שירתה כשרת הבריאות בממשלת צרפת

אליזבת קובלר-רוס (1926-2004) - פסיכיאטרית שווייצית שהתמחתה בטיפול בנוטים למות. פרסמה ב- 1969 את מודל חמשת השלבים להתמודדות עם מצבי אבל ואובדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully