וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד החייל שגנב מהרמטכ"ל

23.8.2009 / 12:46

רב"ט מסקוטה מואשם בעבירות של הוצאת נשק, סחר בנשק, שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות והונאה בכרטיסי חיוב. התביעה צפויה לדרוש עונש של למעלה מ-10 שנים

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) בבית הדין הצבאי ביפו כנגד רב טוראי לואיס מסקוטה, החייל המואשם כי בין היתר גנב את כרטיס האשראי של הרמטכ"ל. על פי כתב האישום החייל מואשם בעבירות של הוצאת נשק, סחר בנשק, שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות והונאה בכרטיסי חיוב. התביעה צפויה לדרוש עונש של למעלה מעשר שנות מאסר בגין עבירות אלה. מעצרו של מסקוטה הוארך עד ה-2.9.

מכתב האישום עולה, כי מסקוטה גנב את פרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל בתמורה למחיקת חוב בסך 1000 שקלים על ידי בעל החוב. על פי החשד, צילם מסקוטה את כרטיס המאסטרקארד השייך לרמטכ"ל והעביר את הצילומים לבעל החוב וכן לשתי חיילות נוספות. כמו כן, מצוין כי מסקוטה ציין מפורשות כי הכרטיס שייך לרא"ל אשכנזי. עם קבלת פרטי כרטיס האשראי, יצאו בעל החוב וחברתו למסע קניות שכלל קניות בסופרמרקט ברעננה שם רכשו בשמים ומוצרי קוסמטיקה בסכום של כ-1500 שקלים. כמו כן, קנו השניים שישה כרטיסים למופע של שלום אסייג וכן הזמינו פיצה ממסעדה באשקלון.

לדברי התובעת הצבאית, סגן אלוף שרון זגגי – פנחס, מדובר בכתב אישום חמור. "יש כאן אירוע חמור של גניבת נשקים ותקיפה אכזרית של חייל", אמרה זגגי- פנחס. "כמו בכל התיקים יש התחשבות בנסיבות אישיות של החשוד, אולם בתיקים מסוג אלה משקלם נמוך יותר". לדברי התביעה, מסקוטה התוודה בפני סוכן חשאי של מצ"ח על כל העבירות. בצה"ל הכחישו את הטענה כי מסקוטה הוכה במהלך החקירה ואמרו כי החקירות מתועדות בווידאו.

היום הגיעה לדיון גם חברתו של מסקוטה, יעל, הנמצאת בשלבי הריון מתקדמים וסיפרה על חברה. "הוא חייל נהדר ומקסים. הוא בנאדם שבחיים לא יחשוב לעשות משהו רע לאדם אחר. הוא במצב לא טוב", אמרה יעל. "הוא נורא עצוב והוא לא רצה לעשות את מה שעשה. אני לא יודעת מה אתה היית עושה אם היו מאיימים לפגוע במשפחה שלך", אמרה לוואלה! חדשות.

העביר את הנשק לתושב באקה אל גרבייה

רב"ט מסקוטה נעצר בחשד שגנב את כרטיסו של הרמטכ"ל, גבי אשכנזי מלשכתו בקריה וביצע באמצעותו רכישות בסכום של כ-2,000 שקלים. כרטיס האשראי, לפי החשד, העובר לידי ערבי ישראלי מבאקה אל גרבייה. עוד חשוד מסקוטה כי גנב שלושה כלי נשק: שני רובי M-16 ואקדח. את אחד מרובי ה- M-16 חשוד מסקוטה כי לקח מחייל, ששמר בבסיס הקריה, לאחר שהכה אותו בפניו. את האקדח חשוד מסקוטה שגנב מהרמטכ"ל.

מפרטי החקירה של המעורבים בפרשה, שחשפה את הקלות שבה הגיע חייל צה"ל לחפציו האישיים של הרמטכ"ל, עולה כי בכרטיס האשראי השתמשו לא רק תושב באקה אל גרבייה, אלא גם קופאיות שעבדו עימו בקצבייה. לדברי מצ"ח, אותן קופאיות הודו כי עשו שימוש בכרטיס, אולם בשלב זה לא ברור האם ידעו מי בעליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully