וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "טרם הגיעו אלי נתוני האסבסט בבסיסי צה"ל"

אייל דץ

23.8.2009 / 11:58

השר להגנת הסביבה דוחה את טענות צה"ל על פיהן הועברו למשרדו נתוני סקר מיפוי האסבסט בבסיסי צה"ל, ופונה שוב לשר הביטחון בדרישה לקבלן

ההתנגשות בין המשרד להגנת הסביבה לצה"ל נמשכת. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן פנה הבוקר (ראשון) שוב לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה להעביר למומחי משרדו את נתוני סקר מיפוי מבני אסבסט שערך צה"ל. לטענת ארדן, הוא פנה לברק מספר פעמים בנושא ועד כה טרם נענה. בפנייתו של השר ארדן לברק בנושא לפני כשבועיים ציין ארדן "שכבר למעלה משנתיים וחצי לאחר קבלת החלטת ועדת שרים לביקורת המדינה בנושא, טרם הועברו למשרד להגנת הסביבה תוצאות הסקר למיפוי מפגעי אסבסט בצה"ל ותוכנית העבודה לסילוק המפגעים". לטענתו של ארדן, ממידע אמין שאליו הוא נחשף לאחרונה ממקור מוסמך, הסקר שערך צה"ל מצביע על עשרות בסיסים בהם קיימים מפגעי אסבסט, והמשמעות היא כי בחלק מהמקרים חיילים השוהים בבסיסים השונים ואזרחים הנמצאים בסמוך אליהם, חשופים מידי יום לסיבי אסבסט ללא ידיעתם.

בתגובה לפנייתו של ארדן לפני כשבועיים אמרו בצה"ל כי הטיפול בלוחות הוצג למשרד להגנת הסביבה כבר בשנת 2007, וכי המיפוי שעשה צה"ל במהלך שנת 2008 אמור להיות מועבר למשרד להגנת הסביבה בקרוב. "יש להדגיש כי כלל לוחות האזבסט הקיימים מטופלים ומתוחזקים באופן שוטף ואינם מהווים נזק בריאותי או סביבתי", נמסר מדובר צה"ל.

בפנייתו היום דוחה ארדן את טענות צה"ל. לדבריו, הנתונים טרם הגיעו למשרדו, וכי משרדו לא דרש מעולם את נתוני ביצוע עבודות להסרת לוחות אסבסט פריך מסוג פיקל, אשר הוסרו מבסיסי צה"ל בין השנים 2002-2007, בפיקוח מומחי המשרד להגנת הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully