וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבהיר: "דורשים משבדיה גינוי רשמי"

23.8.2009 / 10:43

רה"מ הגיב על פרסום הכתבה שפורסמה בעיתון השבדי, שהאשימה את צה"ל בגניבת איברים. "מצפה מממשלת שבדיה להתייחס לעלילת הדם הזו". שר האוצר: "ישראל ושבדיה נמצאות במשבר דיפלומטי"

אסור להשתמש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) בפעם הראשונה לכתבה שפורסמה בעיתון השבדי "אפטונבלדט", שהאשימה את צה"ל בגניבת איברי פלסטינים. לדבריו, "אנו דורשים ומצפים משבדיה גינוי רשמי ולא התנצלות על הדברים". נתניהו, שדיבר בישיבת שרי הליכוד, הוסיף כי "בתקופת ממשלת אולמרט שודרה תוכנית סאטירית נגד הנוצרים, ואולמרט גינה את הדבר, ללא פגיעה בחופש הביטוי. תמיד ידענו להתייחס לדברים שיש בהם התרת דם ועלילת דם", אמר ראש הממשלה, "ואנו מצפים שגם ממשלת שבדיה תנהג כך".

"זה מטריד מאוד שלשר החוץ השבדי אין את כוחות הנפש לגנות את הפרסום", אמר בישיבה שר הביטחון, אהוד ברק. "ייתכן כי הדרג הפוליטי נענה להלך רוח רחב ומוכרחים להשמיע קול ברור בעניין לפני שתהיה הידרדרות".

שר האוצר, יובל שטייניץ הגיב אף הוא על הפרסום, ואמר בישיבת הממשלה ואמר כי "מדובר בעלילת דם אנטישמית וממשלת שבדיה לא יכולה להישאר אדישה". לדבריו, "הגרסה המודרנית לעלילות הדם היא שחיילי צה"ל משתמשים באיברים של פלסטינים כדי להרוויח כסף. לא חשוב שזה מופיע בפרסום של ארגון ניאו נאצי או בעיתון מכובד יש לנו משבר עד ששבדיה תבין אחרת", אמר שטייניץ. "ישראל לא יכולה להבליג על אנטישמיות. מי שניטראלי ולא מוכן להסתייג מעלילות דם כאלו יכול להיות שהוא לא אורח רצוי כרגע בישראל", סיכם.

שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) הגיב גם הוא לכתבה ואמר: "עלינו להילחם בפרסום המביש הזה בכלים משפטיים ולא רק בכלים מדיניים". לדבריו, יש לעשות הפרדה ברורה "בין הכתבה הזו לבין חופש הביטוי".

בתוך כך, שר הפנים אלי ישי הורה על הקפאת כל אשרות השהייה בישראל לעיתונאים שבדים, אשר נמצאות באישור. לדבריו, "לא ייתכן שניתן את הלחי השנייה". יש לציין כי גם במידה שקיימת בידי העיתונאים תעודה מטעם לשכת העיתונות הממשלתית, ללא אישור שהיה מטעם שר הפנים לא יוכלו לשהות בארץ.

"שבדיה עוד תתנער מראול ולנברג"

שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, אמר בישיבת הממשלה כי "לאחר שממשלת שבדיה התנערה מהדיפלומטית שלה, אני לא אתפלא שתתנער גם מראול ולנברג. ישראל הגיבה וטוב שהגיבה כך, משום שעל הדברים הללו אי אפשר לעבור לסדר היום" אמר הרשקוביץ.

בראיון תקשורתי אמר בסוף השבוע ראש ממשלת שבדיה פרדריק ריינפלדט כי חופש הביטוי הוא ערך מקודש ולכן לא יגנה את הכתבה. גם שר החוץ של שבדיה קרל בילדט דחה את דרישת ישראל לגנות את הפרסומים ואמר כי "חופש הביטוי הוא חלק מאבני היסוד של הדמוקרטיה".

בכתבה, הקושרת בין טענות אלה לבין חשיפת פרשת הסחר באיברים בניו ג'רזי בה היו מעורבים גם רבנים, נטען שמקרים אלה מתרחשים כבר מאז 1992. לטענת הכתב, צעיר פלסטיני בשם בילאל נורה בחזהו לאחר שיידה אבנים על חיילי צה"ל וגופתו הוחזרה מספר ימים מאוחר יותר כאשר ניכר בבירור שהוצאו ממנה איברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully