וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אפעל להקמת משטרה עירונית"

23.8.2009 / 10:43

הממשלה דנה בגל הרציחות האחרון בישיבתה השבועית. ראש הממשלה תמך בהקמת משטרה עירונית לצד החמרת הענישה כלפי עבריינים אלימים. אהרונוביץ': "יש להילחם בפשע כמו בטרור"

מערכת וואלה!

הממשלה תפעל לקידום המשטרה עירונית, כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה השבועית. "גם היום נדון בנושא ונקבל סקירה של השר לביטחון פנים" אמר נתניהו. הממשלה דנה בנשוא נוכח גל האלימות האחרון. כמו כן, בקרוב יתקיים דיון בוועדת השרים במטרה להגיע לנוסחה מוסכמת לקידום המשטרה העירונית.

נתניהו הוסיף כי לצד הפעלתה של משטרה עירונית, יש להחמיר את הענישה. "זה זמן רב שאני אומר שהענישה לעבריינים אלימים בישראל איננה מספקת. ביקשתי משר המשפטים להאיץ מהלכי חקיקה להחמרת הענישה" אמר נתניהו.

"הפשיעה והאלימות הם טרור כלפי החברה בישראל, ובטרור יש להילחם כמו בטרור", אמר השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' בדיון. הקמת מערך השיטור העירוני הוא המהלך הדרמטי של השנים הקרובות ובכוונתי להגדיל את פרויקט 'עיר ללא אלימות' מ-12 ערים ל-50".

בדיון מיוחד שערכה ועדת הפנים של הכנסת בשבוע שעבר נוכח גל האלימות האחרון, אמר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן כי "יש להציב את המשטרה במקום אחר בסדר העדיפויות". לדבריו, "כשמדברים על חוסן לאומי, מדברים על צבאי. הגיע הזמן לדבר על חוסן לאומי אזרחי".

כהן הוסיף כי במידה שיישאר מפכ"ל המשטרה, הוא "מתחייב להוריד את הפשיעה ב- 30 אחוזים". לדבריו, "כמו שטיפלנו בפשיעה המאורגנת נצליח לפעול גם באלימות. לא נרפה ידינו ונעשה הכול כדי לטפל במהלכים חדים בנושא האלימות".

אהרונוביץ' הבהיר אז כי "אם יגידו לי 'עזוב את השיטור העירוני וקח עוד 10,000 שוטרים', אני יורד מהרעיון של שיטור עירוני. אנחנו צריכים לפחות 10,000 שוטרים נוספים, אבל כל עוד זה לא קורה אנחנו מבקשים את השיטור העירוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully