וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה זינקה: עליות שערים של 3.8%

עומר רבין

23.8.2009 / 16:35

רמות השיא בעולם והנאומים האופטימיים בוועידת הנגידים בארה"ב משכו את המדדים מעלה עם פתיחת שבוע המסחר. ת"א 25 מתחיל לגרד את רמת 1000 הנקודות

שבוע המסחר בבורסה לניירות ערך בת"א נפתח היום בזינוק חד במדדים המובילים, זאת על רקע רמות שיא שנרשמו בוול סטריט ובבורסות אירופה בסוף השבוע. בין הגורמים למגמה העולמית ניתן למצוא את ההצהרות מוועידת הנגידים בארה"ב בה העריכו רבים, בהם יו"ר הבנק הפדרלי, כי המיתון הסתיים וכי המשק יחזור לצמוח כבר בשנת 2009.

מדד המעו"ף נחתם היום ברמה של 984 נקודות - עליה של 3.77% בערכו ורמה המרחוקת רק כ-2% מרמת 1,000 הנקודות הנחשבת לרמה פסיכולוגית חשובה ומשמעותית. מדד ת"א 100 נסחר עד רמה של 918 נקודות - עליה של 3.6%. גם היום הובילו מניות הבנקים את המגמה החיובית כאשר פועלים מזנקת יותר מ-6% ולאומי עולה בכ-5.5%. גם מזרחי הוסיף 5% ודיסקונט 4.5%.

מניות נוספות שרושמות זינוק מרשים הן אלה של החברה לישראל (6.7%) וקבוצת דלק (5%). מניית כי"ל של האחים עופר גם היא מתחזקת ב-4%. מניית כור מרשימה גם היא במיוחד עם זינוק של יותר מ-6% על רקע פרסום הדו"חות הכספיים וכן הרווח המרשים שרשמה החברה בבעלותו של נוחי דנקנר על מימוש הרווחים בעסקת קרדיט סוויס. אפריקה ישראל שבבעלות איש העסקים לב לבייב מזנקת היום ביותר מ-8%. יוצאת דופן כמעט יחידה היא מניית טבע, "המניה של המדינה", שדווקא נחלשת בשיעור צנוע של 0.4% בקירוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully