וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות העולם בשיא - האם נצטרף לחגיגה?

עומר רבין

23.8.2009 / 8:10

הבורסות ואירופה טיפסו בסוף השבוע לרמתן הגבוהה ביותר מתחילת השנה. ת"א צריכה לטפס 5% כדי להגיע לרמה הפסיכולוגית החשובה של 1,000 נקודות.

הנאום ההחלטי של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, שטען שהרגולטורים במדינות המערב "הצילו את העולם" והוביל אחר כבוד את המשבר הכלכלי למנוחת עולמים לא השאיר את השווקים אדישים: ביום שישי, ממש על רקע דבריו של ברננקי, טיפסו המדדים המובילים בוול סטריט לרמות שיא שנתיות כמותן לא ראו בשמונת החודשים האחרונים: הנאסד"ק התייצב ברמה של 2,021 נקודות ואילו הדאו ג'ונס טיפס לרמת 9,506 נקודות. גם באירופה הובילו בורסות צרפת וגרמניה מגמה ירוקה ברורה בימים האחרונים של שבוע המסחר ששלחו את המדדים המובילים וגם את החברות המובילות בשוק של האיחוד האירופי לרמות שלא נראו שם מזמן.

היום צפויה ת"א להצטרף לחגיגה ועל פי הערכות מומחים ושחקנים מובילים בשוק ההון "לסגור" את הפער שנוצר בינה לבין בורסות העולם הממריאות. מדד ת"א 25 מצוי ברמה של 948 כיום, וזקוק לדחיפה של מעט יותר מ-5% השבוע כדי לחצות את הרמה הפסיכולוגית המאתגרת של 1,000 נקודות. בשבועות האחרונים כבר התקרב ואף הגיע המדד לרמה זו במהלך המסחר, אך גל המימושים של השבוע האחרון הרחיק אותו ממנה. מדד ת"א 100 גם הוא מצוי ברמה גבוהה של 886 נקודות וצפוי גם הוא להגיב בחיוב לעליות בעולם.

עם זאת, כמה מאנשי המפתח בשוק ההון הביעו חשש שהספקנות שגילה נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר באותו כינוס נגידים בארה"ב בו נאם ברננקי יפעל באופן שלילי על המשקיעים ויגרום להם להטיל ספק באמיתות וביציבות עליות השערים שנרשמו בעולם. להערכת אותם גורמים תהיה התחזקות המדדים בבורסה של אחד העם צנועה ומתונה הרבה יותר מבעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully