וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בארה"ב בעשור הקרוב - 9.1 טריליון דולר

סוכנויות הידיעות

22.8.2009 / 15:53

על פי האומדן העדכני, הגירעון בתקציב ארה"ב יהיה גבוה ב-28% מהערכות קודמות של הממשל. השינוי בעיקר בעקבות הפעילות הכלכלית בשנה האחרונה

הגירעון בתקציב הממשל הפדרלי בארה"ב יהיה גדול ממה שהעריך הממשל עד כה. בעשור הקרוב צפויה ארה"ב לצבור גירעון כולל של 9.1 טריליון דולר, 2 טריליון דולר יותר מתחזיות שניתנו בחודש מאי. פקיד בממשל אובמה הדליף את הנתונים ימים ספורים לפני פרסום תחזית הגירעון הרשמית.

הממשל שינה את תחזיות הגירעון לאחר שאסף מידע טרי על ביצועי הכלכלה בשנה האחרונה. משרד התקציב של הקונגרס העריך כי הגירעון בין 2010-2019 יסתכם ב-9.14 טריליון דולר. הגירעון הוא ההפרש בין הוצאות הממשלה להכנסותיה, והוא ממומן על ידי מכירת אג"ח למשקיעים בארה"ב ובחו"ל. ככל שארה"ב לווה יותר, גדל החוב הלאומי המצטבר שלה.

הגירעון של 2009 יסתכם ב-1.58 טריליון דולר, 262 מיליון דולר פחות ממה שהוערך בתחזית הקודמת, אמר הממשל השבוע. תחזית זו, לשנת הכספים המסתיימת ב-30 בספטמבר, השתפרה בשל ויתור הממשל על תוכניות לספק עוד מאות מיליארדי דולרים בסיוע לתעשיית הפיננסים.

ביקורת התקציב שיערוך הממשל בשבוע הקרוב תעדכן את תחזיות התקציב והכלכלה, ותכלול תחזיות לצמיחה בתמ"ג, באבטלה ובגירעון התקציבי לשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully