וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: קדאפי הודה לאנגליה על שחרור המחבל

22.8.2009 / 14:45

שליט לוב קיבל את עבד אל-בסט אל-מגרהי והודה למלכת אנגליה על השחרור. באנגליה זעמו על דבריו, ואמרו שהאחריות מוטלת כולה על סקוטלנד

שליט לוב מועמר קאדפי הודיע היום (שבת) כי שחרור המחבל מאסון לוקרבי יוביל לחיזוק קשרי המדינה עם בריטניה. את הדברים אמר לאחר שנפגש עם עבד אל-בסט אל-מגרהי ומשפחתו, מאוחר בליל אמש. קדאפי הודה לראש הממשלה הבריטי גרודון בראון ולמלכה אליזבת על עידוד סקוטלנד לשחרר המחבל מהכלא.

לאחר שקיבל את חיבוקו החם של קאדפי, אל-מגרהי נישק את ידו של השליט. "השחרור הוא צעד חיובי לשיפור היחסים בין המדינות", אמר שליט לוב. הוא הוסיף כי הוא "מודה לממשלת סקוטלנד על ההחלטה האמיצה, על אף הלחץ הבלתי נסבל או הגיוני נגדה". אלפי צעירים לובים המתינו בשדה התעופה בטריפולי למטוסו של אל-מגרהי, התכנסות שהעלתה את חמתם של ארצות הברית ובריטניה.

הערתו של קדאפי הביאה לגל הכחשות מהצד הבריטי כי שחרור המחבל קשור לעסקאות כלשהן בין המדינות, בייחוד לאור העובשה שלוב היא ספקית הנפט הגדולה ביותר באפריקה. בריטניה אמרה כי כל האחריות על שחרורו של אל-מגרהי מוטלת על סקוטלנד.

"אלך רק לבתי חולים ואמות"

בראיון שנתן לעיתון ה"טיימס" הבריטי, אמר אל-מגרהי כי יציג לפני מותו ראיות שיזכו אותו מהמעשה. הוא ביטל את המחאה הבינלאומית על שחרורו, ואמר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה "יודע שלא אעשה דבר פרט להליכה לבית החולים והמתנה למותו". על פי הערכות הרופאים, נותרו למחבל כשלושה חודשים לחיות.

קרובי משפחה של אזרחים אמריקאים שנהרגו באסון לוקרבי התנגדו לשחרורו של אל-מגרהי ולקבלת הפנים החמה לה זכה בטריפולי. קדאפי קשר בין כעס המשפחות לזעזוע בו חשו אזרחי לוב בשנת 2007, כאשר רופאים בולגרים שנידונו למוות בגין הדבקה המונית של ילדים לובים שוחררו לחופשי.

ביום חמישי האחרון שחררה ממשלת סקוטלנד את אל-מגרהי שנידון למאסר עולם בגין אסון לוקרבי בשנת 1988. בפיצוץ המטוס מעל העיר לוקרבי נספו כל 259 הנוסעים ואנשי הצוות של המטוס ו-11 מתושבי העיר שהיו על הקרקע ונפגעו מהפסולת שנפלה ארצה. ממשלת לוב נטלה אחריות לפיגוע ב-2003, במסגרת חימום יחסיה עם ארצות הברית, לאחר שהכחישה כל מעורבות בפיגוע במשך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully