וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "מוקדם להכריז על קץ המשבר הכלכלי"

עומר רבין

21.8.2009 / 23:39

נגיד בנק ישראל נשא דברים בכנס בארצות הברית וציין כי "יש סיבות טובות לחשוש כי ההתאוששות לא תהיה ברמה הנדרשת". הוסיף: הבנקאות העולמית עשויה להיזדקק ל"ארגון מחדש קיצוני"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר אמר אמש (שישי) כי מערכת הבנקאות העולמית עשויה להיזדקק ל"ארגון מחדש קיצוני" כדי להימנע ממשבר פיננסי בעתיד. פישר נאם בכנס השנתי של הבנק המרכזי של ארה"ב בקנזס סיטי. בהתייחסו למשק הישראלי, אמר פישר כי "במשק קטן, כמו בישראל, יש לרכז את כל סמכויות הפיקוח בידי יו"ר הבנק המרכזי, ולהטיל על מוסד או מוסדות אחרים את האחריות לפיקוח על ההתנהגות העסקית של המוסדות הפיננסיים. חוק בנק ישראל החדש, שאנו מקווים כי יעבור בכנסת בזמן הקרוב, מציין תמיכה ביציבות הפיננסית כאחת משלוש המשימות העיקריות של הבנק".

פישר ציין כי "דומה שהצמיחה אכן מתחילה להתחדש. דרכה של הכלכלה העולמית בין 2008 לאוגוסט 2009 הייתה רצופת מהמורות, חסרת ודאות, ולעתים אף מפחידה. יתר על כן, למרות סימני ההתאוששות המעודדים, עדיין מוקדם להכריז על קץ המשבר הכלכלי. משימות רבות עוד נכונו לנו, ובתוכן הבראת מערכות הבנקאות. יש סיבות טובות – אף כי לא חד-משמעיות – לחשוש כי ההתאוששות לא תהיה ברמה הנדרשת. ובכל זאת אפשר להכריז כי שיאו של המשבר מאחורינו, וכי סימניה הראשונים של הצמיחה הגלובלית הופיעו מוקדם ביחס לציפייה הכללית לפני תשעה חודשים".

פישר הוסיף כי "אנו לוקחים זאת כמובן מאליו שנוכל לחזור למערכת הפיננסית שהיתה לנו ערב המשבר. אלא שעלינו לחשוב בצורה רחבה יותר, לרבות האפשרות שדרוש ארגון מחדש קיצוני. זה נראה ברור שמדינות צריכות להגביל את גודלם של מוסדות פיננסים יחידים ביחס לגודל הכלכלה. גם לגבי הכלכלות הגדולות ביותר, יש היגיון במניעת גידול עודף של מוסדות פיננסיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully