וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הצלנו את העולם מפני אסון"

נמרוד הלפרן

21.8.2009 / 18:02

"הכלכלה יוצאת מהמיתון" הכריז היום יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי ולא היסס לקחת קרדיט: "ללא הצעדים הנחרצים של בנקים מרכזיים וממשלות בעולם, המיתון היה הרבה יותר חמור"

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי כלכלת העולם מתחילה לצאת ממיתון בעקבות צעדים נחרצים בהם נקטו בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי תבל. "לאחר נפילה חדה בשנה החולפת, נראה כי הפעילות הכלכלית מתייצבת, הן בארה"ב והן מחוצה לה, והסיכויים לחזרה לצמיחה בטווח הקצר נראים טובים", אמר היום ברננקי בנאום בכנס השנתי של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי.

"העולם עבר את המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול. עם זאת, חריפה ככל שתהיה השפעתו הכלכלית של המשבר, התוצאה היתה יכולה גרועה הרבה יותר", אמר ברננקי.

אם הבנק הפדרלי ובנקים מרכזיים וממשלות בעולם לא היו פועלים באופן מתואם ואגרסיווי כי שעשו בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2008, "המיתון העולמי שהיה נגרם כתוצאה מכך, היה עלול להיות חמור וממושך באופן יוצא דופן", הוסיף יו"ר הבנק הפדרלי. "צעדי המדיניות שננקטו בתגובה למשבר מנעו קריסה של המערכת הפיננסית הגלובלית, אפשרות שנראתה ממשית מאוד בעיני שרי אוצר ובנקאים מרכזיים", הוסיף.

"למרות שהצלחנו להימנע מהגרוע ביותר, עדיין נותרו בפנינו אתגרים קשים", המשיך ברננקי. "ההתאוששות צפויה להיות איטית באופן יחסי בהתחלה, ושיעור האבטלה עתיד לרדת רק באופן הדרגתי מרמתו הגבוהה הנוכחית", הוסיף.

המדדים משדרים אופטימיות

נתונים שפירסם מוקדם יותר החודש הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) העלו כי הכלכלות הגדולות בעולם מתחילות לצאת מהמיתון ונמצאות בדרך להתאוששות, וכלכלות ארה"ב, בריטניה, גרמניה וקנדה כבר הגיעו לתחתית. מדד הפעילות הכלכלית המוביל של 30 המדינות החברות ב-OECD עלה בחודש יוני לרמה של 95.7 נקודות - עלייה חודשית רביעית ברציפות - לעומת רמה של 94.5 נקודות בחודש מאי.

סימני התאוששות בצרפת ואיטליה הולכים וגוברים, וביפן נרשמו סימנים ראשונים להתאוששות, ציין הארגון. "מדד המדדים המובילים של הארגון לחודש יוני מצביע על התחזקות סימני השיפור בתחזית הכלכלית לכלכלות OECD לעומת המדד של חודש שעבר", מסר הארגון החודש. "השיפור מתאפיין בסימני התאוששות חזקים יותר באיטליה ובצרפת, וסימנים ברורים יותר לכך שכלכלות קנדה, גרמניה, בריטניה וארה"ב, הגיעו לתחתית". כלכלות סין והודו אף הן אולי הגיעו לתחתית, וישנם סימנים ראשוניים לכך שכלכלות ברזיל ורוסיה אף הן הגיעו לתחתית, העריך הארגון.

בחודש שעבר העריכה קרן המטבע הבינ"ל (IMF) כי הכלכלה העולמית צפויה לצמוח בשנה הבאה ב-2.5% לאחר צמיחה שלילית של 1.4% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully