וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים צ'צ'נים מתגאים: פוצצנו הסכר ברוסיה

21.8.2009 / 12:55

קבוצת מורדים צ'צ'נים לקחה אחריות על אסון הסכר ברוסיה בו נהרגו מעל 70 בני אדם. בקרמלין הזדרזו להגיב "מדובר בטענה 'אידיוטית', לא נמצאו עקבות של חומרי נפץ באתר"

קבוצת מורדים צ'צנים נטלה היום (שישי) אחריות על האסון שאירע בסכר ברוסיה ביום שני והכריזה על "מלחמה כלכלית" נגד המדינה. בהודעה שפורסמה באתר המורדים, נכתב כי הקבוצה פוצצה את הסכר באמצעות רימון נגד טנקים. באסון נהרגו מעל 70 בני אדם. הקבוצה גם לקחה אחריות על פיגוע שאירע באותו היום בצפון הקווקז, כאשר משאית תופת נכנסה בתחנת משטרה ברפובליקת אינגושטיה. בפיגוע זה נהרגו יותר מ-20 אנשים.

"ב-17 באוגוסט ביצענו פעולה בתחנת הכוח ההידרו אלקטרית שבסיביר", נכתב בהודעה מטעם הקבוצה, הקוראת לעצמה גדוד הקדושים המעונים. "הטמנו רימון נגד טנקים בחדר המכונות של תחנת הכוח והפיצוץ גרם לנזק גדול יותר ממה שיכולנו לחלום עליו", נמסר בהודעה.

עוד נכתב בהודעה כי קבוצות של לוחמים צ'צ'נים נשלחו לרחבי רוסיה על מנת לבצע פיגועים נגד צינורות גז ונפט וכן נגד תחנות כוח וקווי חשמל.

מקור בקרמלין הכחיש את הדיווח ואמר שהוא לא יכול להגיב על הטענה "האידיוטית" הזו, כך לדבריו. תובעים ברוסיה הודיעו כי מומחים לפצצות של סוכנות הביון הפדרלית ברוסיה לא מצאו שום עקבות של חומרי נפץ באתר הסכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully