וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה חדשה - מגמת מסחר חדשה?

טל לוי

18.9.2009 / 9:31

בבנקים הגדולים עסוקים בשאלה "לאן מועדות פני הבורסה" עם פרוס תש"ע. הפועלים: "מימושים בטווח הקצר, עליות בטווח הבינוני והארוך". לאומי: "מגמה חיובית בטווח הקצר"

"אנו מעריכים כי ישנה סבירות לא מבוטלת למימושים נוספים בטווח הקצר, בעיקר נוכח מגמות מסחר בחו"ל. למרות זאת, לנוכח ציפייה להמשך השיפור במצב המקרו כלכלי בישראל ובעולם, אנו מעריכים כי בטווח הבינוני והארוך יקבל שוק המניות המקומי תמיכה משיפור זה". כך כותבים הבוקר כלכלני בנק הפועלים.

לעומת זאת, בבנק לאומי סבורים כי כי גם בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה וקצב העליות מדוד יותר. בבנק לאומי סבורים כי "הסימנים ליציאה מהמשבר מתחילים לחלחל באופן ממשי אל נתוני הכלכלה הריאלית".

בבנק לאומי מעריכים כי על אף המדד הגבוה האחרון, הריבית המוניטרית במשק תיוותר על כנה בישיבת בנק ישראל ביום שני הקרוב, בעיקר לנוכח ההתמתנות בהערכות החזאים, אשר עולה בקנה אחד עם תחזיותיו של הבנק המרכזי.

בבנק הפועלים כותבים כי אחת הסוגיות המעסיקות את המשקיעים המקומיים היא מידת ההתאמה בין רמות המדדים בבורסה המקומית לבין רמת הפעילות הכלכלית הנוכחית והחזויה. על אף התגברות האינדיקטורים המעידים כי הכלכלה המקומית (לצד הכלכלה העולמית) עלתה על דרך הישר, קיים חשש כי רמות המדדים הנוכחיות אינן מתאימות לקצב הצמיחה האיטי של התמ"ג והתוצר העסקי ולרמות האבטלה הגבוהות יחסית הצפויות במהלך הרבעונים הקרובים.

המחלקה הכלכלית של בנק הפועלים עידכנה השבוע את תחזיות הצמיחה של המשק הישראלי. המחלקה הכלכלית חוזה ירידה בתוצר בשיעור של 0.3% בשנת 2009, לעומת ירידה של 1.2% לפי התחזית הקודמת. התחזית המעודכנת לשנת 2010 הינה לצמיחת תוצר בשיעור של 3%, לעומת 1.5% בלבד בתחזית הקודמת.

להשקיע במניות, אך להתאים את רמת הסיכון לצרכי הלקוח

לאור האמור לעיל, ממליצים בהפועלים להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח. בנוסף, על מנת לצמצם את הסיכון מפני מימוש רווחים, ממליצים לבצע פיזור גיאוגרפי של הרכיב המנייתי. מבין השווקים הגלובליים, מעניקים שם משקל יתר למניות בארה"ב ובשווקים המתפתחים כגון סין וברזיל (אם כי בהם הסיכון מטבע הדברים גבוה יותר). בחלוקה סקטוריאלית של התיק הגלובלי, מומלץ שילוב של סקטורים דפנסיוויים ומחזוריים בארה"ב. מבין 10 הסקטורים המרכיבים את מדד ה-s&p 500 המלצת הפועלים היא להתמקד בסקטור הטכנולוגיה ובסקטור הבריאות.

בשוק הסולידי ממליצים בבנק הפועלים על השקעה במק"מ, המומלץ "למשקיעים המבקשים השקעה עם תנודתיות וסיכון נמוכים". בבנק לאומי סבורים כי הסיכון הכרוך בהשקעה באיגרות החוב הממשלתיות עודנו גבוה, בפרט לאור רמת התשואות בהן הן נמצאות. זאת בעיקר בשל הצפי לעלייה עתידית בריבית במשק והצפי להיקף גבוה של גיוסי האוצר בהמשך השנה. "משקיעים אשר אינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון יאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר", כותבים בהפועלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully