וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס לפני הנישואים? למה לא!

11.12.2001 / 23:03

מחקר בישראל: 98% מהסטודנטים היהודים אינם מאמינים בדחיית יחסי המין עד הנישואים; הרוב: הגיל האידיאלי לאיבוד הבתולים – בין 16 ל-18; בין הערבים, 55% תומכים במדיניות האיפוק

הבתולים איבדו כמעט לחלוטין את חשיבותם בעיני הצעירים הישראלים; כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי ד"ר אמיר חצרוני מהמחלקה לתקשורת במכללת עמק יזרעאל. רק שני אחוזים מהסטודנטים היהודים, גברים ונשים כאחד, סבורים שיש לדחות קיום יחסי מין עד אחרי הנישואים. הסטודנטים הערבים, לעומתם, ממשיכים להאמין בבתולים, ויותר ממחציתם (55%) סבורים כי יחסי מין לפני הנישואים הם דבר פסול.

בין המשתתפים היהודים במחקר לא נמצא פער משמעותי בין גברים ונשים ביחסם ליחסי המין. הרוב המכריע בשתי הקבוצות סבור שגיל הלימודים בבית הספר התיכון (16-18) הוא מבוגר דיו כדי לאבד את הבתולים. לדעת הסטודנטים והסטודנטיות די בהיכרות של שלושה חודשים כדי לקיים יחסי מין מלאים.

בקרב הסטודנטים הערבים, לעומת זאת, נמצא לשמרנות המינית גם פער גדול יותר בין עמדות הגברים והנשים. 60% מהסטודנטיות הערביות מתנגדות בתוקף לקיום יחסי מין לפני החתונה, והאחרות סבורות שגם אם יחסים כאלה מותרים לפני החתונה אין לקיימם לפני גיל 20. לעומת זאת, רק 45% מקרב הסטודנטים הערבים מתנגדים לקיום יחסי מין לפני החתונה.

ממצאי המחקר מלמדים כי השכלה גבוהה, לימודים משותפים ואורח חיים חילוני עשויים לסייע למחיקת פערים בעמדות בין גברים לנשים בנושאי מין. לדברי ד"ר חצרוני, הקוד התרבותי של הסטודנטים הערבים מקשה עליהם לא רק לקיים יחסי מין לפני הנישואים, אלא אפילו לדבר על מין בסביבתם המשפחתית הקרובה.

המחקר הקיף 380 סטודנטים חילונים מצפון הארץ, כולם רווקים, בני 20-24, הלומדים לתואר ראשון. במסגרת המחקר נבדקו גם העמדות של הסטודנטים והסטודנטיות בנוגע לקיום יחסי מין וגם מקורות המידע שלהם בנושאי המין ומחלות המין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully