וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובים ישראלים נתפסו על ספינה בפיליפינים

21.8.2009 / 3:50

הרשויות במדינה השתלטו על הספינה לאחר שעגנה באופן לא צפוי בנמל מריוולס. נמצאו עליה חמישה ארגזים ובהם 50 רובים מסוג גליל. לא ברור לאן נשלחה

הרשויות בפיליפנים השתלטו הלילה (שישי) על ספינת משא פנמית עליה נמצאו כלי נשק ישראלים, כך דיווחו בכירים במדינה. פקידי מכס ואנשי משמר החופים במדינה השתלטו על הספינה בת ה-5,421 טונות ומצאו עליה חמישה ארגזים ובהם 50 רובים מסוג גליל. הספינה עגנה בנמל מריוולס ללא כל הודעה מוקדמת, דבר שהוביל לחשדות מטעם בכירי המכס.

הספינה היתה אמורה להגיע למחוז בטנגאס, דרומית למנילה, ויצאה מטורקיה – כך עלה ממפות שנמצאו על הסיפון. הרשויות במדינה חוקרו האם כלי הנשק היו מיועדים לארגונים בלתי חוקיים או לקבוצות מיליציה מקומיות.

"הרובים הללו מהווים כלי נשק מהמעלה ראשונה של הצבא הישראלי", אמר דובר מטעם הממשלה, "אם הם ייפלו לידיים הלא נכונות הדבר יהיה מסוכן מאוד".

צוות הסיפון, מרביתו מגאורגיה, אינו מדבר אנגלית, אמר הבכיר. לטענתו, הם לא הציגו מסמכים שיעידו על כך שהובלת הנשק היתה למטרה לגיטימית. הרשויות טענו כי צוות הספינה עלול לעמוד לדין בדבר הברחה בלתי חוקית של נשק.

רשויות הפיליפינים נלחמות זה עשרות שנים במורדים מוסלמים וקומוניסטים. עד כה נהרגו בסכסוכים בין הצדדים כ-160,000 בני אדם. כמו כן, קיימים מספר בכירים במדינה שמנהלים צבא פרטי משלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully