וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: אלפים באו לקבל המחבל מאסון לוקרבי

21.8.2009 / 1:41

אלפי בני אדם הגיעו לקבל את עבדל בסט אל-מגרחי ששוחרר מבית הכלא בסקוטלנד בשל מחלת הסרטן. ארה"ב הודיעה כי היא מצרה על השחרור

אלפי צעירים התאספו הלילה (שישי) בשדה התעופה בטריפולי כדי לקבל את פניו של עבדל בסט אל-מגרחי, האזרח הלובי שהורשע בפיצוץ בלוקרבי. הוא הגיע הלילה ללוב, לאחר ששוחרר מטעמים הומניטרים מבית הכלא בסקוטלנד.

אל-מגרחי, הסובל מסרטן הערמונית בשלב חשוך מרפא, ריצה מאסר עולם בגין רצח 270 בני אדם בפיצוץ טיסת "פאן אם" 103 ב-1988. יש לציין כי קרובי ההרוגים אמרו מוקדם יותר ש"לא אמורה להיערך במקום קבלת פנים של גיבורים".

בהצהרה שפרסם אל-מגרחי מוקדם יותר, נכתב כי הוא חף מפשע ומודה לממשלת סקוטלנד על השחרור. הוא הוסיף כי הוא "מוסר את השתתפותו הכנה בצער משפחות הקורבנות. ייתכן כי סיום הפרשה מבחינתם יתקבל רק במותי".

ארצות הברית הודיעה כי היא מצרה על ההחלטה לשחרר את אל מגרחי. הבית הלבן כתב בהצהרה מטעמו כי הוא "ממשיך לטעון כי על אל-מגרחי לשלם על פשעו עד שארית ימיו".

באסון לוקרבי, שאירע ב-21 בדצמבר 1988, נספו כל 259 הנוסעים ואנשי הצוות של המטוס ו-11 מתושבי העיר שהיו על הקרקע ונפגעו מהפסולת שנפלה ארצה. ממשלת לוב נטלה אחריות לפיגוע ב-2003, במסגרת חימום יחסיה עם ארצות הברית, לאחר שהכחישה כל מעורבות בפיגוע במשך שנים. ארצות הברית הודיעה בזמנו כי תעניק 504 מיליון דולר למשפחות הקורבנות בפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully