וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק אופטימית: עליות שערים בוול סטריט

ניר צליק

20.8.2009 / 23:13

המגזר הפיננסי הוביל את המדדים המובילים לעליות של כאחוז אחד. מניית AIG קפצה ב-21%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בהובלת המגזר הפיננסי, ולמרות נתוני תביעות האבטלה הראשוניות שהיו גרועים מהצפוי. דאו ג'ונס הוסיף 0.8% ל-9,350 נקודות, נאסד"ק טיפס ב-1% ל-1,989 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-1.1% ל-1,007 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.028% ל-3.435%.

בגזרת המקרו, מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל במפתיע בשבוע שעבר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. מספר תביעות האבטלה עלה ל-567 אלף בשבוע שעבר, לעומת 561 אלף בשבוע הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לירידה במספר תביעות האבטלה לרמה של 550 אלף, לעומת 558 אלף שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם.

בנוסף, מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה ביולי זה החודש הרביעי ברציפות - סימן נוסף לכך ששיאו של המשבר הכלכלי. מדד המדדים הכלכליים המובילים, אשר משקף את התחזית הכלכלית לשלושה עד שישה החודשים הקרובים, עלה בחודש שעבר ב-0.6%, מסרה חברת המחקר קונפרנס בורד. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.7%. נתוני חודר יוני תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 0.8% לעומת עלייה של 0.7% שעליה דווח במקור.

ג’נרל מוטורס, יצרנית המכוניות האמריקאית, ביטלה דגם רכב של מותג ביואיק לאחר שהרוכשים הפוטנציאליים הביעו את חוסר שביעות רצונם מהדגם, בין היתר, באמצעות אתר המיקרובלוגינג טוויטר. מדובר בסאטורן וויו, רכב שטח קומפקטי המבוסס על מכלולים מתוצרת דייהו הקוריאנית. רכב דומה נמכר בארץ תחת השם שברולט קפטיבה.

רוברט בנמשה, מנכ"ל חברת הביטוח האמריקאית AIG אשר חולצה בשנה שעברה על ידי הממשל בארה"ב, אמר היום כי החברה צפויה לפרוע את חובותיה לממשל האמריקאי, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "בסופו של יום, אנחנו מעריכים כי נצליח לפרוע את חובותינו לממשל, ואנו מקווים כי נעשה משהו גם למען בעלי המניות שלנו", אמר בנמשה - אשר מונה החודש לתפקיד מנכ"ל AIG - בראיון בקרואטיה. "הממשל עובד יחד איתנו. הם רוצים שנעשה את הדברים באופן שקול ביותר", הוסיף.

ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, רשמה צניחה של 65% ברווחיה במחצית הראשונה של 2009 בשל הירידה במחירי הנחושת, הברזל והאלומיניום. רווחי ריו טינטו הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2009 לעומת 6.95 מיליארד דולר במחצית המקבילה ב-2009.

אנליסטים של גולדמן סאקס הוסיפו היום את מניית ענקית האינטרנט גוגל לרשימת המניות המומלצות בארה"ב (Americas conviction buy), והעריכו כי הצמיחה בהכנסות החברה צפויה לשוב ולצבור תנופה בשנת 2010. האנליסט ג'יימס מיטשל מגולדמן סאקס קבע למניית גוגל מחיר יעד של 560 דולר לעוד שישה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully