וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: ג'יימס בונד של הסובייטים

טלי גולדשטין

23.8.2009 / 8:00

האנס יואכים טידגה, ראש המודיעין המסכל במערב גרמניה, ערק למזרח גרמניה והתגלה כמרגל, "לב אמיץ" הוצא להורג והחלה מלחמת העולם הראשונה

1985 – ראש סוכנות המודיעין המסכל של מערב גרמניה ערק למזרח גרמניה. עובדת היותו מרגל בעבור הסובייטים נחשפה רק לאחר שהאנס יואכים טידגה ערק. רשויות מזרח גרמניה חשפו גם כי במהלך השנה וחצי שלפני כן, הם עצרו 170 סוכנים מערב גרמנים שפעלו על פי הוראות טידגה במזרח גרמניה. קנצלר מערב גרמניה הלמוט קול כינה את עריקתו של ראש המודיעין "קטסטרופית".

בנוסף לטידגה, נעלמו גם שלוש דמויות מפתח בממשלה המערב גרמנית. גיוסו של טידגה לטובת מזרח גרמניה היה פרי פועלו של ראש שירותי הריגול המזרח גרמנים מרקוס וולף. ההוראה שקיבלו המרגלים היא לשים להם ליעד נשים רווקות שעבדו בעבור הממשלה המערב גרמנית בבירתה בון. אחת מהן, שפותתה על ידי מרגל המחופש לצלם, התחתנה עימו והצטרפה ל-KGB.

ב-1984 נחשף כי מזכיר לשכת הנשיא של מערב גרמניה היה מרגל מזרח גרמני כ-15 שנה. הגבול המלאכותי שהוקם ב-1961 בברלין חילק את גרמניה לשני חלקים: מזרח ומערב. חומת ברלין הגיעה לגובה של 3.6 מטרים וארכה היה 106 ק"מ. כ-200 בני אדם מתו כשניסו לעבור את החומה ממזרח למערב.

מסך הברזל שירד על מזרח אירופה לאחר מלחמת העולם השניה הוסר ב-1989. ב-7 בנובמבר 1989, הממשלה הקומוניסטית במזרח ברלין התפטרה ויומיים לאחר מכן, לקול צהלת התושבים, הרסה חומת ברלין לבנה אחר לבנה. שנה לאחר מכן, אוחדו מזרח ומערב ברלין.

קצרצרים

1305 – וויליאם וואלאס, האביר ומנהיג המאבק לעצמאות סקוטלנד, שהיווה את ההשראה לסרט "לב אמיץ" מ-1995 בכיכוב מל גיבסון, הוצא להורג בהוראת מלך אנגליה אדוארד הראשון, בגין בגידה.

1914 – יפן הכריזה מלחמה על גרמניה והפציצה את צ'ינגדאו שבסין. במלחמת העולם הראשונה, שכונתה גם "המלחמה הגדולה ו"המלחמה שתשים קץ לכל המלחמות", נהרגו 15 מיליון בני אדם. תוצאותיה: הסכם ורסאי, שהביא בסופו של דבר למלחמת העולם השניה.

1939 – נחתם הסכם ריבנטרופ-מולוטוב. גרמניה וברית המועצות חתמו על הסכם אי-התקפה בינן. הסעיף הסודי של ההסכם: מדינות הבלקן, פינלנד, רומניה ופולין יחולקו בין שתי המעצמות.

2006 – נטשה קמפוש, צעירה אוסטרית, ברחה מחוטפה לאחר שמונה שנים בהן הוחזקה במרתף אטום. מקרה החטיפה התרחש בשנת 1998 אז נחטפה ילדה בת 10, נטשה קמפוש, בדרכה לבית הספר.

באו לעולם

ג'ין קלי (1912-1996 (- שחקן ורקדן אמריקאי, "שיר אשיר בגשם"

דיק ברונה (1927- ) – סופר ומאייר גרמני, המציא את דמותה של מיפי הארנבת

נלסון דה מיל (1943- ) – סופר אמריקאי, "בית ספר לקסם אישי"

נור מלכת ירדן לשעבר (1951-) – אלמנתו של המלך חוסיין

  • עוד באותו נושא:
  • היום לפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully