וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים מעריכים: השנה קיפאון - בשנה הבאה צמיחה

עומר רבין

20.8.2009 / 14:10

בנק הפועלים ובנק לאומי עדכנו את תחזיות הצמיחה שלהן למשק. 2009 תתאפיין בצמיחת 0% או בצמיחה שלילית מינימלית, וב-2010 המשק יצמח בעד 3%

נתוני המאקרו החיוביים, המדד המשולב של בנק ישראל שרשם עליה, האינדיקציות לבלימת גל האבטלה וכן האופטימיות בקרב הסוחרים המרכזיים בשוק - כל אלה הובילו בימים האחרונים את האנליסטים של הבנקים הגדולים לעדכן את תחזיות הצמיחה שלהם למשק הישראלי ולהעריך כי המשק חוזר לעצמו.

ברבעון הראשון של השנה רשם המשק צמיחה שלילית בקצב שנתי של 3.2% כאשר השיפור במצב המשק ברבעון השני התבטא בצמיחה חיובית של אחוז אחד (בחישוב שנתי). על פי הערכת כלכלני בנק לאומי תימשך מגמת הצמיחה גם בחציון השני של השנה כאשר הצריכה הפרטית והציבורית תוסיף להתרחב וכן יירשם גידול מתון בייצוא לחו"ל. לכן, מעריכים בבנק, תירשם בשנת 2009 צמיחה של 0%. כלכלני הפועלים צנועים יותר בהערכת ומנבאים צמיחה שלילית שנתית בשיעור מינימלי של 0.3%-. מדובר בעדכון משמעותי כלפי מעלה בעמדת הבנק שהעריך רק לפני כחודש כי הצמיחה השלילית בשנת 2009 בישראל תגיע לשיעור של 1.2%-.

באשר לשנת 2010 צופים שני הבנקים הגדולים צמיחה משמעותית במשק: כלכלני הפועלים "מפרגנים" למשק הישראלי צמיחה של לא פחות מ-3% ואילו בבנק לאומי צופים שיפור של מעט יותר משני אחוזי צמיחה. גם כאן מדובר בשיפור משמעותי לעומת הנתונים הקודמים שפירסמו הבנקים אשר העריכו צמיחה של אחוז וחצי לכל היותר בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully