וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופים בבת ים נאסרו לרחצה

אייל דץ

20.8.2009 / 13:03

עקב זרימת מי ביוב לים נסגרו שני חופים בעיר. משרד הבריאות: "זוהי אינה הפעם הראשונה שתקלה מסוג זה מתרחשת בחופי בת ים"

שוב איסור רחצה: משרד הבריאות מזהיר היום (חמישי) את ציבור הרוחצים לא לרחוץ בחופי בת ים "ריברייה" ו"חוף לדוגמא". הסיבה לכך היא זרימת ביוב לים. שלום גולדברגר, המהנדס הראשי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות סיפר לוואלה! ירוק כי זוהי אינה הפעם הראשונה שתקלה מסוג זה מתרחשת בחופי בת ים. לדבריו, מקור הבעיה הוא בתחנת שאיבה שכתוצאה מתקלה שהתרחשה בה, הזרימה ביוב לים. מחר יקבע המשרד האם להתיר שוב את הרחצה בחופים אלה. לא פורסמה אזהרה לגבי חופים אחרים בבת ים.

בתוך כך, שלחה עמותת צלול מכתב לראש עיריית בת ים, שלמה לחיאני, בו הם דורשים לדעת מה הוא מתכון לעשות בעניין הזרמת הביוב החוזרת ונשנית. במכתב מפורטים הזיהומים שהתרחשו בשנים האחרונות בחופי בת ים, ובין ביתר נכתב "נוכח ריבוי התקלות בעיר בת-ים נוצר הרושם, כי הטיפול במערך תשתיות הביוב העירוניות לשם מניעת זיהום חופי הרחצה והבטחת בריאות הציבור, אינו מצוי בראש סדר העדיפויות של הרשות המקומית והעומד בראשה, וזאת חרף הצהרותיך בנושא. כן דומה, כי טרם הופנמה חומרת הסכנות הבריאותית הטמונות בחשיפת הציבור לחיידקים, לצד הפגיעה בתדמית העיר ובחופיה".

אילן בר, מנהל תאגיד המים בבית ים מסר בתגובה: "מצב תשתיות המים והביוב בבת-ים הינו מיושן יחסית ועל כן סובל לא פעם מתקלות עקב בלאי, על כך גם מעיד ארוע גלישת הביוב לים ביום חמישי האחרון ה-20/8/09 אשר נבע מהתחממות יתר ומקריסה של משאבה בתחנת סניקה לביוב "שפירא" (בשעה שמשאבה אחת מתוך שלוש משאבות המשמשות אותה הועברה קודם לכן לשיפוץ).

בימים אלו נכנס לפעילות תאגיד המים והביוב "מי בת-ים", אשר מקבל לידיו מידי העירייה את את האחריות השוטפת על ניהול משק המים והביוב של העיר בת-ים. התאגיד הוקם על ידי העירייה ויפעל כגוף עצמאי. מעתה, כל ההכנסות הנובעות מאגרות ומהיטלי המים והביוב יופנו ישירות לתאגיד וישמשו אך ורק לצורך השקעות בשדרוג ופיתוח תשתיות המים והביוב בבת-ים, כמו גם לצורך תפעול ותחזוקה שוטפת של המערכות. התאגיד לא יהיה מוכן להשלים עם מקרים של גלישות ביוב לים, ובכוונתו לעשות ככל שביכולתו כדי לצמצם ואף למנוע תופעות מעין אלו בעתיד.

התאגיד הנמצא עתה בשלבי "חפיפה" ילמד ויחקור היטב את פרטי הארוע והגורמים לו. הח"מ אשר נפגש כבר עם נציג המשרד להגנת הסביבה ביום הארוע, לומד עתה את דו"ח הארוע המקצועי אשר הועבר אליו ואל הרשויות

"מי בת-ים" מתכוונת ככל שביכולתה לשמור על מקורות המים, בריאות הציבור, איכות הסביבה ערכי טבע ונוף ומניעת זיהום הים בעיר בת-ים, ותשמח לשתף פעולה בנושאים אלו עם עמותת "צלול" ועם ארגוני איכות סביבה נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully