וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אבו עלא יישאר בכיר פתח?

אופק עיני

20.8.2009 / 11:38

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח כי אבו מאזן מתכוון למנות את אבו עלא כנציג פתח לוועד הפועל של אש"ף, לאחר שלא נבחר לוועד המרכזי של פתח

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לומד אפשרות למנות את אחמד קריע, אבו עלא, לוועד הפועל של אש"ף כנציג פתח, כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מפי מקורות פלסטיניים מהימנים. כזכור, אבו עלא התלונן על כשרות הבחירות לוועד המרכזי של פתח, לאחר שלא הצליח להיכנס אליו במסגרת הבחירות. נראה כי מינויו של אבו עלא לוועד הפועל של אש"ף שנציג פתח, יביא לפיוס בין הנהגת התנועה לבין אבו עלא, שימשיך לתפקד כבכיר בה.

על פי הדיווח, אבו מאזן מתכנן להביא למינויו של אבו עלא במהלך פגישת המועצה הלאומית הפלסטינית שתתכנס ב-26 לחודש ברמאללה, יחד עם מינויים של חמישה חברים חדשים נוספים במקום חברי הוועד הפועל של אש"ף שמתו. על פי המקורות, בין המועמדים להצטרף לוועד ניתן למצוא את זיאד אבו עמר, מקורבו של אבו מאזן אשר כיהן כשר ברשות. כמו כן צפוי כי אחמד מג'דלאני יחליף את מקומו של סמיר רושה שמת, כנציג חזית המאבק העממית בוועד, ושחנא עמירה יחליף את סלימאן א-נג'אב כנציג חיזב א-שעב (מפלגת העם).

המקורות מסרו עוד כי אבו מאזן מתכוון לפטר את כל יועציו שהתמודדו ולא נבחרו בבחירות לוועד המרכזי של פתח במהלך ועידת פתח בבית לחם. בין היועצים ניתן למנות את אחמד עבד א-רחמן, חיכמת זייד ומרואן עבד אל-חמיד.

בשבוע שעבר פורסם מפי מקורבים לאבו עלא כי הוא שוקל לעזוב את החיים הפוליטיים. אבו עלא כיהן כראש הממשלה הפלסטיני וכראש צוות המשא ומתן הפלסטיני בתקופת ממשלת אולמרט. אי בחירתו לוועד המרכזי של פתח הייתה ההפתעה הגדולה ביותר במסגרת הבחירות לוועד המרכזי של התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully