וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אפגניסטן: "יום הבחירות עבר בהצלחה"

טלי גולדשטין

20.8.2009 / 17:00

עם סגירת הקלפיות ברחבי המדינה, סיכם חמיד קרזאי את היום כ"הצלחה". בסך הכול, אירעו 75 תקיפות של אנשי טליבן ברחבי המדינה ו-3 בני אדם נהרגו

רויטרס

(צילום: רויטרס)

נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי סיכם היום (חמישי) את יום הבחירות בקלפיות ואמר כי "הבחירות עברו בהצלחה". בסך הכול, אירעו 75תקיפות של אנשי טליבן ב-15 מחוזות ברחבי המדינה.

חילופי אש נרשמו הבוקר (חמישי) בין המשטרה האפגנית בבירה קאבול לבין חמושים מארגון הטליבן. מדובר בחמושי טליבן, ששמו להם ליעד לשבש את תהליך הבחירות לנשיאות בקלפיות ברחבי המדינה, שהחל הבוקר. לפי דיווחים, נהרגו מספר חמושים שהתכוננו להוציא לפועל פיגועי התאבדות בקאבול. כמו כן, דווח על כך שחמושים הצליחו להרוג מפקד משטרה אזורי באחד המחוזות במדינה.

שני בני אדם נוספים נהרגו מאש הטליבן במחוז קוסט, כך דווח ברשת BBC. אישה נהרגה ושלושה ילדים נפצעו במתקפת טילים במחוז, שפגעו בבית בכפר. אדם נוסף נהרג ושלושה נפצעו כשמכונית אזרחית נפגעה בפיצוץ מכונית תופת.

הבוקר ירה הטליבן טילים בדרום ובמזרח המדינה. "שני הצדדים יורים אחד לעבר השני. החמושים תפסו מקלט בבניין סמוך לתחנת המשטרה" , אמר אותו מקור משטרתי. כמו כן דווח על כך שהטליבן העלה באש אוטובוס נוסעים אזרחי בקאבול, שהיה בדרכו לקנדהאר.

קמפיין אלימות

אתמול, נלחמו כוחות הצבא בחמושי הטליבן שצרו על בנק בקאבול, המרוחק כמה מאות מטרים מהארמון הנשיאותי. שלושה חמושים נהרגו בקרבות. ביום שלישי, נהרגו 20 בני אדם במתקפות שונות ברחבי המדינה, שמטרתן להניע את ציבור הבוחרים מלהגיע לקלפיות.

בחירות באפגניסטן. רויטרס
בחירות באפגניסטן/רויטרס

ארגון הטליבן פרסם בתחילת השבוע איום ראשון לקראת הבחירות לנשיאות. מהארגון נמסר כי תחנות הקלפי יותקפו "כאזהרה לציבור הבוחרים לא להשתתף בבחירות כדי לא להפוך לקורבנות הטליבן. אנו משתמשים בטקטיקות חדשות ואם מישהו יפגע תוך כדי, זו אחריותו מכיוון שהזהרנו מראש", נכתב באחד העלונים. הטליבן איים לשסף את גרונם ולקטוע את אצבעותיהם של מי שיעז לבחור.

בחירות באפגניסטן. רויטרס
בחירות באפגניסטן/רויטרס

מוקדם יותר, נפתחו הקלפיות ברחבי המדינה. 17 מיליון בוחרים אמורים היום להגיע לקלפיות כדי לבחור נשיא בפעם השנייה בהיסטוריה של אפגניסטן. הם ייבחרו גם 420 חברי מועצות ב-34 מחוזות. הנשיא חמיד קרזאי, ששלט במדינה מאז קריסת משטר הטליבן ב-2001, הוא המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר. המועמד השני המהווה איום כלשהו על קרזאי הוא שר החוץ שעבר עבדוללה עבדוללה.

בחירות באפגניסטן. רויטרס
בחירות באפגניסטן/רויטרס

שיעור ההצבעה בבחירות הנוכחיות הינו משמעותי ביותר להצלחת התהליך הדמוקרטי. עם זאת, לפי דיווחים מתחנות קלפי שונות, לא נצפו תורים ארוכים של אזרחים הממתינים לבחור.

בחירות באפגניסטן. רויטרס, רויטרס
בחירות באפגניסטן/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully