וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: בזק לא תוכל לשלוט ב-yes

אמיתי זיו

20.8.2009 / 9:29

בית המשפט העליון קיבל הבוקר את ערעור רשות ההגבלים העסקיים וקבע: בזק לא תוכל להחזיק אחזקותיה בחברת הלוויין. הערכות: yes תימכר ליורוקום או אי.די.בי

אחרי מאבק משפטי של קרוב לשנתיים הרשות להגבלים עסקיים יכולה לרשום ניצחון על בזק: בית המשפט העליון קבע כי בזק לא תוכל להגדיל את אחזקותיה ב-yes ולא תהפוך לבעלת השליטה בחברה. בזק תוכל להישאר לכל היותר בעלת המניות הגדולה בחברה עם 49% ממנה.

המאבק המשפטי שהסתיים היום התחיל לפני כשנתיים. בזק ביקשה להגדיל אחזקותיה בחברת הלוויין מעבר ל-50% ולהגיע לשליטה בחברה. הרשות להגבלים עסקיים התנגדה לבקשת המיזוג בטענה שתפגע בתחרות במשק. בזק עירערה על התנגדות המיזוג לבית הדין להגבליים עסקיים. באותו הליך בזק ניצחה: בית הדין קבע שהמיזוג יאושר בכפוף לתנאים רבים. על החלטת בית הדין המחוזי עירערה הרשות להגבלים עסקיים לבית המשפט העליון, והיום כאמור התקבל פסק הדין אשר מקבל את ערעור הרשות.

הטיעון המרכזי של הרשות להגבלים עסקיים בדיונים היה שלבזק יש תשתית קווית שיכולה להעביר טלוויזיה רב ערוצית, ולכן אסור לאפשר לה להחזיק גם בתשתית הלוויין. על פי התסריט אותו בנתה הרשות להגבלים עסקיים, אם לבזק לא יאושר המיזוג היא תמכור את yes ולאחר מכן תקים חברת טלוויזיה רב ערוצית משלה - על בסיס התשתית הקווית.

מתעניינות אפשריות ב-yes היא קבוצת יורוקום שכבר כעת מחזיקה ב-32% מהחברה. רוכשת אפשרית אחרת היא אי.די.בי, הפועלת בתחום התקשורת בכל הסגמנטים מלבד טלוויזיה רב ערוצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully