וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות הישראליות על הכוונת של מיקרוסופט

גלעד גרוסמן

20.8.2009 / 9:06

ענקית התכנה האמריקאית ממשיכה במאבקה כנגד השימוש הבלתי חוקי במוצריה: הגישה תביעה כנגד חברת השילוח "רות קרגו" המצטרפת לשורת תביעות נוספות

ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט ממשיכה במאבקה נגד השימוש הבלתי חוקי לטענתה במוצריה. ארגון ה-BSA (Business Software Alliance) שמייצג את מייקרוסופט בישראל, הגיש אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה בסך חצי מיליון שקל נגד חברת השילוח רות קרגו, מקבוצת דוד יחזקאל ובניו, בחשד לשימוש בתוכנות מחשב ללא רישיון.

בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד נעמי אסיא ושות', נטען כי ביולי אשתקד נשלח מכתב התראה לבעלים של רות קרגו, קבוצת דוד יחזקאל ובניו, בו נכתב כי עליהם "לחדול מהשימוש האסור אותו היא עושה במוצרי התובעת". מכתב התראה נוסף נשלח כעבור חודש.

לטענת מיקרוסופט, לאחר שלא התקבלו תגובות למכתבים, הם שכרו משרד חקירות שגילה כי החברה השתמשה בכמה עשרות עותקים בלתי חוקיים של התוכנות Windows וחבילת התוכנה Office, לצד עותקים חוקיים. במייקרוסופט טוענים שמדובר בהפרת זכויות יוצרים והפרת סימני מסחר.

עו"ד אסיא אמרה כי בכוונת ארגון ה-BSA להגיש בקרוב תביעות נוספות "כנגד חברות וארגונים בישראל אשר ייתפסו מפרים את זכויות היוצרים" של חברי הארגון.

רות קרגו: "התביעה מופרכת"

מנכ"ל רות קרגו, יגאל ששון, אמר בתגובה: "כמו הרבה חברות אחרות, קיבלנו תביעה מופרכת ממיקרוסופט, שבה ובסכום הנקוב בה, אין דבר מלבד עדות על דפוס הפעולה של התובעת. פעילות חברתנו, המשתרעת על פני כ-60 שנה, היתה ותמיד תהיה שמירה על החוק והיא ונסמכת על רישיונות מתאימים לכל תחומי פעילותינו, ובהם תחום המחשוב".

רות קרגו אינה החברה הישראלית הראשונה שעולה על הכוונת של מייקרוסופט: לפני כשנה הגישו תביעה בגובה חצי מיליון שקל נגד עיריית קריית-ים, על שימוש בתוכנות פיראטיות. בתביעה נטען שהעירייה התקינה גרסאות של מערכות ההפעלה של החברה תוך כדי העתקה ושכפול בעמדות המחשב שלה.

כשבועיים לאחר מכן הוגשה תביעה דומה, הפעם על סך מיליון שקל, נגד קבוצת "טרגט מרקט" העוסקת בקידום מכירות. זמן קצר לאחר מכן הוגשו שתי תביעות על סך חצי מיליון שקל נגד קבוצת השילוח הבינלאומי "עמית" ומשרד האדריכלים מן-שנער. בתביעה נגד מן-שנער נטען שבמשרד החברה למעלה מ-20 עמדות מחשב שעליהן הותקנו גרסאות תוכנות החברה באופן בלתי חוקי. לפני כחודשיים תבעה מיקרוסופט מיליון שקלים מחברת "שוהר" שירותי חניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully