וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: בן 60 ביתר את גופות בת זוגו ובתה

איילה חננאל

20.8.2009 / 14:39

לאחר חרושת השמועות שהתפשטה בארץ התירה המשטרה לפרסום כי אלי פחימה, בן 59 תושב בת ים, רצח על פי החשד את בת זוגו ובתה והשליך את גופותיהן המבותרות בשני אתרים

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, ניר לנדאו. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

הותר לפרסום: אלי פחימה, תושב בת ים בן 59, נעצר לפני ארבעה ימים בחשד לרצח ביאטריס רודוב, בת זוגו, ובתה, דניס רודוב, שגופותיהן המבותרות נמצאו לפני כשבועיים. על פי החשד, הגבר רצח את בת זוגו בת ה-61, ואת בתה מנישואים קודמים, בת 35, ביתר את גופותיהן, ניסה להצית אחת מהגופות בפח אשפה שככל הנראה נגרר מהרחוב בו התגוררה הקורבן לרחוב סמוך ברמת גן, ואת האחרת השליך למימי נחל אלכסנדר. ככל הנראה, שיער החשוד כי איש לא יבחין בחסרונן של הנשים, משום ששתיהן עלו מרומניה לבדן. במשטרה חושדים כי פחימה רצח את בת זוגו משום שרצה לרשת את דירתה ברמת גן, אותה קנתה לפני כשנה. הוא מכחיש את כל החשדות נגדו.

מפרטים שהציגה המשטרה בדיונים בבית המשפט עולה, כי החשוד עבד כמסגר במקצועו וכי הוא ביתר את הגופות באמצעות מסור. המשטרה חושדת שמעשי הרצח עצמם בוצעו בדירתה של רודוב ברחוב סוקולוב ברמת גן. הגופות נמצאו כשהן מפורקות לגמרי, ערופות ראש וחסרות איברים שונים.

עוד התברר כי פחימה, המחזיק בדירה משלו ברמת גן, חי עם בת זוג נוספת בבת ים. שכנים בבניין בו היא מתגוררת מספרים כי הם מכירים את פחימה לפחות 15 שנים. ככל הנראה, היא והנרצחת הן לא הנשים היחידות איתן ניהל פחימה מערכות יחסים במקביל.

עם הסרת צו איסור הפרסום אמר המפכ"ל דודי כהן כי "הפעולות הנחושות והמקצועיות של השוטרים והשימוש באמצעים שונים ומגוונים עתירי תקציב הן שמאפשרות ליחידות החוקרות את מעשי הרצח והאלימות הקשים שאירעו לאחרונה לבסס תשתית ראייתית משמעותית שהביאה למעצר החשודים במעשי הרצח".

לאחר שנעצר והובא לדיון בהארכת מעצרו, שמר פחימה על חיוכו והמשיך להכחיש את הטענות. עורך דינו, עו"ד אורן שפקמן, טען בבית המשפט כי "מדובר בגרוש, אב לארבעה ילדים, העובד כמסגר ומקיים אורח חיים נורמטיבי לגמרי". עו"ד שפקמן אמר כי אמנם לחשוד היה קשר רומנטי עם הנרצחת והיה מתארח בביתה, אך הוא כופר בכל ההאשמות נגדו.

בחקירותיו במשטרה טען פחימה בפני החוקרים, כי בעקבות פיגוע באפריל 1974 בנהריה, במהלכו נהרגה אחותו ושלושת ילדיה, ושלטענתו עזר לחלץ את גופותיהם של אחייניו מבית המשפחה בה אירע הפיגוע, הוא איבד את שפיותו. לדברי פחימה, "מאז התחיל אצלי השיגעון". המשפחה הגישה היום בקשה לבית המשפט לאסור את פרסום שמה של האחות שנהרגה בפיגוע במסגרת התרת הצו בפרשה, ואף מסרה באמצעות עורך הדין המייצג אותה, אלון דוד, כי פחימה כלל לא נכח בפיגוע ולא סייע בפינוי וכי "הוא כבר שנים מריץ את השקרים הללו ברחבי הארץ בטענה שאירוע זה גרם לו להפרעה נפשית".

פחימה,הינו במקור מקריית שמונה שם היה נשוי ולו ארבעה ילדים. תושבי קריית שמונה מספרים כי פחימה נכח בפיגוע ועזר לחלץ משם את הפצועים וההורגים, ומאז "איבד את הראש והפך לאלים". לטענתם, פחימה החל להכות את אשתו, שלאחר מכאן התגרשה ממנו והוא עזב את קריית שמונה. "הוא לא עשה את מה שמיוחס לו", כך מסרו ילדיו הערב לוואלה! חדשות. "הוא סבא טוב ואדם טוב, שעוזר לכל אדם ואנחנו עומדים מאחוריו. תפסו אותו כי הוא יצא עמה לתקופה, והפכו אותו לשעיר לעזאזל, אך האמת תצא לאור", אמרו. בנוסף עולה כי פחימה מוכר למשטרת קריית שמונה כעבריין רכוש, וכי נעצר מספר פעמים בעבר. בנוסף עולה כי לפני ארבע שנים, נחשד פחימה בתקיפה של בת זוג עימה יצא.

מהמשטרה נמסר כי "החקירה עדיין בעיצומה ומתמקדת בשלב זה בגיבוש התשתית הראייתית על ידי ניתוח ממצאי החקירה, ממצאים שהתגלו על ידי היחידה לזיהוי פלילי של המשטרה, חוקרי מחוז תל אביב, מחוז מרכז והיאחב"ל".

השופט זכריה ימיני החליט להאריך את מעצרו של פחימה עד ל-27באוגוסט, וכתב בהחלטתו כי על אף שאין ראיות הקושרות את החשוד באופן ישיר למקרים, "קיימות ראיות המספקות לפחות חשד סביר כנגדו".

איכון הטלפון הסלולרי של הנרצחת הוביל לחשוד ברצח

מציאת הגופות המבותרת בפח האשפה ברמת גן, ולאחר מכן בנחל אלכסנדר, העלתה סימני שאלה רבים. באמצעות כלים שונים, הצליחה המשטרה לקבוע כבר עם מציאת הגופה השנייה כי מדובר בקרובות משפחה, וכי אופן הרצח היה דומה. עם זאת, לא ידעו במשטרה מי הן הנשים האלמוניות שכן לא הוגש כל דיווח על נעדרות. היה זה הבוס של ביאטריס רודוב, שהבחין לראשונה בהעדרה ודווח על כך למשטרה ביום ראשון האחרון. במשטרה מיהרו להגיע אל ביתה של רודוב ברמת גן, שם גילו כי רכבה אינו נמצא במקומו. איכון הטלפון הסלולרי של הנרצחת הוביל למכוניתה, בה נהג כאמור החשוד.

מעצרו של פחימה התבצע תחת צו איסור פרסום גורף על פרטי החקירה. על אף שהדיווחים על מציאת הגופות עוררו בהלה, והביאו להשערות לגבי פעילותו של רוצח סדרתי בישראל, המשיכה המשטרה להתעקש על צו גורף, בטענה כי פרסום פרטים עלול לפגוע בחקירה. ביום המעצר יצא מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, בהודעה לתקשורת לפיה, התרחשה "התקדמות משמעותית בחקירה", אך סרב למסור פרטים נוספים. המשטרה סרבה לאשר את העובדה שנתפס חשוד במעשה, ושללה את הבקשות הרבות מגופי התקשורת בארץ לפרסם את הפרטים.

יש לציין כי השופט ימיני קבע כי על אף טענות המשטרה, הסרת צו איסור הפרסום יכולה לסייע דווקא לחקירת המשטרה והורה להסירו לאלתר. מיד לאחר ההחלטה הודיעה המשטרה כי היא תערער עליה, ולכן נדחתה ההסרה בשלוש שעות, במהלכן הצליחה המשטרה להפוך את ההחלטה בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully