וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות המילניום למרגלות הפרמידות - בסכנת ביטול

28.12.1999 / 14:19

עתירה לבית המשפט העליון בקהיר: החגיגה תביא לפגיעה באתר הארכיאולוגי של גיזה

פסיקה של הרגע האחרון, עשויה להביא לביטול החגיגות הגרנדיוזיות שתכננה ממשלת מצרים למרגלות הפרמידות בערב המילניום. הבוקר הגיש פרופסור לארכיאולוגיה מאוניברסיטת קהיר, עתירה לבית המשפט העליון המצרי בבקשה שזה ימנע את המופע בן 12 השעות המתוכנן בגיזה בטענה שזה עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים לאתר ההיסטורי.
בכתב התביעה, טוען עורך דינו של הפרופסור כי נוכחות 50,000 הצופים אשר צפויים להגיע למתחם הפרמידות עשויה להביא לפגיעה בעתיקות. "בנוסף לכך", אומר התובע, "עסוקה הממשלה בחודש האחרון בהרס האתר. היא הכשירה סמוך אליו 4,000 מקומות חנייה, בנתה בתוכו בימת ענק והציבה רמקולים שהוליום שייצרו, יפגע בפריטים העדינים הממוקמים במתחם".

למרות שבית המשפט צפוי לפרסם את פסיקתו רק ביום חמישי בבוקר, נראה כי התביעה הנוכחית היא רק אחת מתוך גל מחאה ההולך וגדל כנגד תוכניות משרד התרבות המצרי לערב המילניום. עיקר הטענות מופנות כלפי מה שרבים במצרים תופסים כבזבוז כספים משווע. "המופע לרגלי הפרמידות יעלה לממשלה הענייה שלנו 9.5 מיליון דולר", אומר גורם באופזיציה המצרית, "ואת הכסף הזה היא בוחרת להוציא במדינה מוסלמית שחגיגות ה-2,000 להולדת ישו לא אומרות דבר לרוב אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully