וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות מגיעה לצה"ל: חיילים תקפו רופאים

יהושע בריינר

20.8.2009 / 7:40

האלימות בחברה הישראלית לא פוסחת גם על צה"ל. בתקופה האחרונה מתרבים הדיווחים על תקיפת רופאים במרפאות אזרחיות הפועלות עם צה"ל על ידי חיילים

בעקבות התגברות תופעה בה חיילים נוהגים באלימות פיזית ומילולית כנגד רופאים נודע לוואלה! חדשות כי ראש ענף משטר ומשמעת בצה"ל סא"ל אבישי אזולאי פרסם חוזר בנושא. אלא שמהחוזר עולה כי הרופאים האזרחיים מהססים להתלונן בפני צה"ל על אלימות כלפיהם, לאחר שהם חשים כי אלו אינם מרתיעים את החיילים.

"סגלי הרפואה אינם מאמינים ביכולתו של צה"ל להוקיע תופעות אלה ולעקור אותם מהשורש", כותב סא"ל אזולאי באיגרת שהופצה ביחידות, "לכולנו ברור שלא כך מטפל צה"ל בסוגיות משמעתיות חריגות. קיימת סמכות להעניש את החיילים בדין משמעתי אולם הרושם שעולה הוא כי הענישה הקיימת היום אינה מרתיעה את החיילים".

בחודשים האחרונים הצטברו בצה"ל דיווחים לפיהם בהם תקפו חיילים שהגיעו למרפאות "ביקורופא" ברחבי הארץ רופאים ואנשי סגל רפואי, כולל אלימות פיזית, מילולית ואף השחתה של המרפאות. מדובר במרפאות אזרחיות עימם החל חיל הרפואה בשנה האחרונה בשיתוף פעולה בשל הלחץ במרפאות הצבאיות והמחסור ברופאים צבאיים. באחד המקרים ניסה חייל לתקוף רופא במרפאה במרכז הארץ לאחר שזה סירב לתת לו ימי מחלה (גימלים).

בחיל הרפואה, אגף כוח אדם ובפרקליטות הצבאית החלו בעבודת מטה, שבסיומה הוחלט כי כל תלונה שתועבר תטופל במלוא החומרה בתוך ימים אחדים. "המרפאה אמורה להיות מקום שבו החייל מקבל קשב ומזור למחלותיו", מוסיף סא"ל אזולאי, "אסור שהמקום יהפוך לשדה קרב שבו הרופא עסוק בהתגוננות בפני אלימות מילולית ופיזית. אנו מבקשים להכות בברזל בעודו חם ולעקור תופעות אלה ממחוזותינו".

ההסתדרות הרפואית אמרה בתגובה להתגברות מעשי האלימות נגד רופאים בצה"ל, כי "לצערנו האלימות שפשטה בחברה הישראלית הגיעה גם לצה"ל. אנו מברכים את צה"ל על נקיטת עמדה תקיפה בנושא, עם זאת טיפול נקודתי בלבד לא יפתור את הבעיה. יש לפעול לאפס סובלנות כלפי אלימות נגד רופאים בכלל החברה הישראלית ובכלל זה צה"ל"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "צה"ל מוקיע כל גילוי של אלימות בשורותיו ובכלל זה אלימות המופנית כלפי סגל רפואי, ופועל במספר דרכים על מנת להתמודד עם המקרים. בין יתר הפעולות, ישפטו חיילים אלימים בסמוך הגשת התלונה ובמלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully