וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה זילזלה - והעירייה תשלם

רמי שני

20.8.2009 / 6:05

ערעורה של עיריית באר שבע נידחה והיא תשלם יותר מ-20 אלף שקל לתושב העיר שרכבו ניזוק כשנסע על בור ביוב פתוח

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, דחה אמש (רביעי) את ערעור עיריית באר שבע על החלטת בית המשפט לתביעות קטנות שחייב אותה לפצות בעל רכב על נזק שנגרם למכוניתו בסכום של כעשרים אלף שקלים. מכוניתו של אלעד שחר, ניזוקה בעת שנסע לעבודתו בחודש פברואר 2008, ונכנס לבור ביוב שהיה ללא מכסה.

שחר הגיש תביעה נגד העירייה בבית הדין לתביעות קטנות, אחרי שהעירייה דחתה את בקשתו לפצות אותו בסכום שקבע שמאי רכב, באשר לנזק שנגרם לו, בהקף של כ-20 אלפי שקלים. בית המשפט קיבל את תביעתו, אחרי שנתנה לעיריית באר שבע אפשרות להגיש כתב הגנה.

התנהלותה בפרשה עוררה את כעסה של שופטת בית המשפט המחוזי, רוויטל יפה כץ, שהציגה שורה של פעולות משפטיות, אותן נקטה העירייה, לכאורה, כדי להתחמק מקבלת האחריות על הנזק שנגרם למכוניתו של שחר. היא הצביעה בין היתר על איחור בהגשת כתב ההגנה, על בקשות לקבל ארכה נוספת להגשות מסמכים שונים הקשורים לפרשה ועוד.

בין היתר ציינה השופטת התנהלות של שחר באחד הדיונים, בו הגיב לכל טענותיה של העירייה ואמר בין היתר, כי מהדברים שנאמרו בפני בית המשפט לתביעות קטנות עולה הזלזול שהפגינה העירייה כלפי בית המשפט וכלפיו. כץ לא הסתפקה באמירה זו ותיארה הליך של הכנת כתב ההגנה ללא כל הראיות שנצברו בתיק זה והציגה טענה של העירייה, לפיה יש בהעדר קבלת כלל הראיות לנמק את האיחור הרב בהגשת כתב ההגנה. "יש בנימוק זה של העירייה ללמד על הלך רוחה ועל הזלזול שבו היא נוקטת בהליכים בתיק שבפנינו", אמרה השופטת.

בית המשפט דחה את בקשת העירייה, לערער על החלטת בית המשפט לתביעות קטנות וחייב אותה לשלם לו גם הוצאות משפט, שכר טרחת עורך דין והפסד ימי עבודה. כל זאת בהיקף של 22.560 אלף שקלים. דובר עיריית באר שבע אמר בתגובה, שהמחלקה המשפטית של העירייה תלמד בימים הקרובים את פסק הדין ותבחן את דרך התנהלותה בעינינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully