וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דבריו של יעלון אינם מקובלים"

פנחס וולף, מערכת וואלה!

19.8.2009 / 23:11

במהלך כינוס של תנועת "מנהיגות יהודית", תקף יעלון את "שלום עכשיו" והאליטות וכינה אותם "וירוס". בתגובה הודיע נתניהו שייזמן אותו לבירור: "דבריו לא מייצגים עמדת הממשלה"

תאגיד כאן

ראש הממשלה יזמן את השר משה (בוגי) יעלון לשיחה בארבע עיניים לאחר שיעלון השתתף בכנס של מנהיגות יהודית ודיבר שם בחריפות נגד "שלום עכשיו". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה שוהה בחופשה פרטית, הוא אינו נוהג לשוחח עם שרים בממשלתו דרך כלי התקשורת. מיד עם שובו מהחופשה יזמן את השר יעלון לשיחה בארבע עיניים".

עוד נמסר מלשכת נתניהו כי "דבריו של השר יעלון אינם מקובלים על רה"מ, לא במהות ולא בסגנון, ואינם מייצגים את עמדת הממשלה. אל מול פלורליזם הדעות בציבור הישראלי, רה"מ מאמין שצריך לשמור על כבוד הדדי ועל אחדות העם. וזה נכון לכל עת, ובייחוד לעת וביחוד לעת הזו".

זימונו של יעלון לשיחה אישית בא בעקבות דבריו בתחילת השבוע בכינוס בירושלים של תנועת של משה פייגלין "מנהיגות יהודית" . בכינוס, תקף המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים בחריפות את ארגון "שלום עכשיו". יעלון כינה את הארגון "וירוס", השר אמר את הדברים בתשובה לשאלת אחד הנוכחים בכנס באשר לכוונה לפנות את המאחז "בני אדם". יעלון השיב כי "אנחנו עוסקים שוב בסוגיה שהווירוס, שהם שלום עכשיו ואם תרצו האליטות, הנזק שלהם גדול מאוד. מבחינתי יהודים יכולים וצריכים לחיות בכל ארץ ישראל לנצח".

יעלון לא הסתפק בשלום עכשיו ותקף גם בחריפות את מה שהוא כינה "האליטות". לדבריו, "התקשורת היום מוטה. לצערי, עד היום גורמים, תקראו להם אליטות, משפיעים על השיח הציבורי הישראלי באופן מעוות, שקרי, מניפולטיבי ומטעה עד כדי כך שגם היום אנחנו צריכים להמשיך לדאוג. אני עדיין מודאג. יש להם כח. השפעה אם תרצו על ראשי ממשלה. נוצר מצב של מוקדי כח עם סמכות וללא אחריות. אם תרצו, זה לא דמוקרטי. בעלי הון הפכו למוקד כזה, התקשורת היא מוקד כזה ובית המשפט העליון הוא מוקד כזה".

לדברי יעלון, "גם קיבוץ להבות חביבה הוקם בשנת 49 ואתם יודעים מתי אושרה תוכנית המתאר שלו? בשנת 1980. אז מישהו חשב לפנות אותו? לכן יש פה עיוות גם בשיח שלנו. תשובת המדינה בעניין המקומות האלו צריכה להיות 'אנחנו מתכוונים לאשר את זה וייקח לנו זמן'".

יעלון ניפק במהלך דבריו, שזכו למחיאות כפיים סוערות, לא מעט פנינים. "אני כבר מזמן הבנתי שזה לא Its not right or left its right or wrong ", הוא אמר לקול צחוקם של הנוכחים. עוד אמר יעלון כי "כל פעם שהפוליטיקאים הביאו את יונת השלום, אנחנו בצבא היינו צריכים לנקות אחריה".

לשכת יעלון: "הוא עומד מאחורי הדברים"

לשכתו של המשנה לראש הממשלה משה יעלון, התייחסה לפרסום על פגישתו של השר עם אנשי "מנהיגות יהודית" ומסרה כי "לאחר פניות רבות, ובמסגרת פגישותיו עם אנשי הליכוד במקומות שונים בארץ, נענה השר יעלון למפגש עם אנשי מנהיגות יהודית בירושלים. המפגש התקיים בתחילת השבוע ולמשתתפים היה ברור כי הוא יתועד. אשר לדברים שנאמרו – עמדותיו של השר ידועות, ברורות וכתובות באופן מפורט בספרו והוא עומד מאחוריהן".

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, מסר בתגובה לדברים כי "בוגי יעלון הוא האיום האסטרטגי האמיתי על הדמוקרטיה הישראלית. דבריו החמורים מנותקים מהמציאות ונגועים בתחושת פארנויה. מוטב ליעלון לעסוק בעינייני משרדו, אם יש כאלה".

מפלגת קדימה הגיבה בחריפות לדברי יעלון ומסרה כי "זה פרצופו האמיתי של נתניהו. המשנה לראש הממשלה ניפץ הערב לרסיסים את מדיניות אחיזת העיניים והאשליות שפיזר נתניהו והוכיח למי שעוד היה צריך לאן מועדות פניה האמיתיות של הממשלה הזו. בוגי הוא נייר הלקמוס של ממשלת נתניהו. כל עוד הוא חבר בממשלה, לא חשוב מה נתניהו אומר בחוץ – ברור מה הוא הבטיח לבוגי בפנים. הציר ביבי-בוגי-פייגלין מסכן את האינטרסים של ישראל".

בתחילת השבוע, אמר יעלון אמר במהלך ביקור שערכו מספר שרים במאחזים באזור השומרון, כי "על ממשלת ישראל לשקול לשוב לחומש". עוד אמר יעלון כי "אין ספק שההתנתקות לא רק שנתנה גיבוי לטרור, אלא נתנה גיבוי לאיסלם הג'יהאדיסטי. כשמדברים על עוד נסיגה ועוד ויתור, יוצא שב-16 השנים האחרונות, שיתפנו פעולה עם הפתח ולעיתים עם חמאס ליישום תורת השלבים של פתח".

עדכון ראשון: 20:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully