וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הדסה כשל בהגנה מחומרים רעילים

גלעד גרוסמן

19.8.2009 / 17:09

בעקבות תביעה של טכנאית שיניים שעבדה בביה"ח, קבע בית המשפט כי הדסה כשל בהגנה על עובדי מעבדה מפני חומרים רעילים והורה לפצות אותה בסכום של 995 אלף שקל

בית החולים הדסה עין כרם כשל בהגנה על עובדי מעבדה מפני חומרים רעילים – כך עולה מפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינה של עובדת מעבדה בבית החולים שנחשפה לחומרים כימיים מסוכנים.

התובעת, בת 61, עבדה כטכנאית שיניים במעבדה של הדסה במשך 29 שנים, עד שפוטרה לפני כשש שנים. בתביעה שהגישה נגד בית החולים, באמצעות עורכי הדין עמוס ואיתי גבעון ועו"ד מוניק אונונה, היא טענה שבין היתר, נחשפה לכספית מתכתית ולחומרים אקריליים שונים,ללא ידיעתה. עוד טענה, שבהדסה התרשלו בכך שלא סיפקו את התנאים המתאימים להפעלת המעבדה, בהם מערכת אוורור ראויה.

בתביעה נטען שבעקבות החשיפה לחומרים היא סובלת מכאבי ראש תמידיים, סחרחורות, כאבי בטן, בעיות ראיה חמורות, הפרעות שינה ובעיות רבות נוספות. היא הוסיפה שבבדיקות רפואיות נקבע כי היא סובלת מדלקות עור והפרעות בתפקוד מערכת העצבים המרכזית וראיה לקויה.

בהדסה הכחישו את הדברים, וטענו כי אין קשר סיבתי בין הנזק לבין מעשה או מחדל מצדם. לטענתם, המחלה ממנה סובלת האישה הייתה בלתי נמנעת וכי מקור המחלה קדם להתחלת עבודתה במעבדה.

השופט יוסף שפירא קבע כי דו"ח, שחיברו אחראי בטיחות מעבדות בהדסה ואחות אחראית, קבע כי "המעבדה לא עומדת בסטנדרט הבטיחות הדרוש לעבודה עם חומרים כימיים, ויש להכניס באופן מיידי אמצעי בטיחות על פי התקנים". המפקח על הבטיחות הוציא צו סגירה למעבדה במידה ולא "יוסרו תנאי הבטיחות הירודים במעבדה, אותם נמנעה הנתבעת מלתקן". הוא הוסיף כי "בהינתן ראיות אלה, מגיע אני למסקנה כי הנתבעת התרשלה כלפי התובעת".

בנוסף, השופט קבע כי "ישנה חובה מוגברת לדעתי, על מעביד ליידע את העובד לחשיפתו לסיכונים בעבודתו עם חומרים מסוכנים ובמיוחד כאלה שאינם נראים לעין, על מנת שהעובד יוכל להחליט אם מעוניין הוא להמשיך לעסוק בעבודה". השופט הורה לפצות את התובעת בסכום של 995 אלף שקלים, כאשר חלק מהסכום ישולם על ידי הביטוח הלאומי.

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "המדובר בתביעה שהוגשה בשנת 2005 לגבי אירועים שהסתיימו בשנת 2001!! הדסה לומדת את פסק הדין ושוקלת לערער עליו. בית הספר לרפואת שיניים בו נמצאת המעבדה ביצע את כל הנחיות הבטיחות שניתנו בזמנו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully