וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "שהמשטרה תרכז מאמץ בשטח ולא במשרדים"

עומר רבין

19.8.2009 / 14:39

המיליארדים של המשטרה, אלפי התקנים שנוספו ואישורי השכר המיוחדים - וואלה! עסקים מגישה את כל המספרים שמאחורי הניסיון של מדינת ישראל לעצור את גל האלימות הרצחני

ערוץ הכנסת

(צילום באדיבות ערוץ הכנסת. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"על המשרד לביטחון פנים והמשטרה חלה כעת חובת ההוכחה לרכז המאמץ אצל השוטרים בשטח ולא בניפוח המטות" - כך אומרים היום באוצר בתגובה לקריאות החוזרות למתן תוספת תקציב לארגון לצורך הלחימה בגל האלימות האחרון ולטיפול בפשיעה הגואה. "תקציב המשרד לבטחון פנים והמשטרה גדלו בצורה ניכרת בשנים האחרונות וכעת חלה עליהם חובת ההוכחה לשימוש נכון בתקציב תוך קביעת סדרי עדיפויות מתאימים הכוללים טיפול בפשיעה ובאלימות", נאמר בהודעת המשרד.

מעיון בנתוני משרד האוצר עולה כי תקציב משטרת ישראל עומד בשנת התקציב 2009 על 7.2 מיליארד שקלים - ובשנה הבאה הוא צפוי לעלות ל-7.8 מיליארד שקלים. מדובר על גידול משמעותי של 3% מדי שנה בתקציב הארגון (לעומת גידול של 1.7% בקצב גידול האוכלוסיה) - אך עדיין מדובר בתקציב נמוך משמעותית מטבע הדברים מזה המושקע בצה"ל במסגרת תקציב הביטחון העומד על יותר מ-50 מיליארד שקלים.

לצד התוספת התקציבית אישרו, לדברי האוצר, הוספת 1000 תקנים לשוטרים חדשים בסוף שנת 2008 - מכסה שהגיוס לאיושה הסתיים רק לאחרונה. לצד סיכום זה סיכמו משרדי האוצר וביטחון הפנים על רפורמה לשירות במשטרה בעלות של כמיליארד דולר במסגרתה גם יצורפו 1,500 שוטרים נוספים לשירות משטרת ישראל באופן הדרגתי רב-שנתי החל מינואר 2010.

באוצר טוענים כי בכוונתם לנסות ולקדם רפורמה בחלוקת התקציבים הפנימית בתוך המשטרה ובראשה עדכון טבלאות השכר תוך ביצוע בידול בין "שוטרי שטח" ו"שוטרי מטה". באמצעות צעד זה מבקשים באוצר למנוע זליגה של שוטרים איכותיים מהשטח למטות או לחילופין בריחה של נגדים ושוטרים מתחילים אשר מקבלים שכר נמוך, לעיתים רבות קרוב לשכר המינימום במשק, בעבור עבודתם החשובה והמאתגרת.

במשרד האוצר, אשר פרסם היום את הנתונים, חוששים כי כעת לאור הדיון המתמשך סביב גל האלימות המאפיין את השבועות האחרונים - יאלצו לפרוץ פעם נוספת את מסגרת התקציב לשנים 2009 ו-2010 ולהעמיד משאבים נוספים על אלה שהוקצו למשרד לבטחון הפנים ולמשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully