וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו ילקוט לילדכם

נעמה טלמור

19.8.2009 / 13:43

בוב ספוג, דורה ובראטס הם רק חלק מהמותגים שמככבים על הילקוטים לשנת הלימודים הבאה, אבל יש עוד כמה דברים שחשוב לדעת. מדריך להורה ולילד המבולבלים

לקראת שנת הלימודים הבאה, הורים רבים מתכוונים לרכוש ילקוט לבית הספר עבור ילדם. מומחי מכון התקנים הישראלי וקופת חולים לאומית מציעים לכם מספר טיפים שיעזרו במלאכה:

-יש לבדוק כי הילקוט מסומן בעברית. על תווית הילקוט צריכם להופיע הפרטים הבאים: שם היצרן/ היבואן, כתובתו וארץ הייצור. כמו כן, צריך להיות מצורף לילקוט עלון הסברה המדריך איך להרכיב את הרצועות וכדומה.

-תכולת הילקוט המומלצת, לפי התקן, צריכה להיות לא יותר מ- 15% ממשקל הילד.

-יש לשים לב כי רצועות הילקוט, הבאות במגע עם הכתפיים, תהינה רחבות ומרופדות.

-יש לוודא כי התפרים של הילקוט יהיו מכוסים בסרט, וזאת כדי למנוע את פרימת התפרים.

-יש לבדוק כי הרוכסנים של הילקוט נפתחים ונסגרים כראוי. עדיף רוכסנים העשויים מפלסטיק ולא ממתכת וזאת כדי למנוע הצטברות של חלודה במשך הזמן.

"לפעמים הילקוט גדול על הילד"

-יש לוודא כי יש בילקוט פתרון לכך שתכולת הילקוט לא תירטב בגשם, דוגמת כיסוי לילקוט.

-על פי דרישת התקן, חייבים להיות בילקוטים מחזירי אור, וזאת כדי להגביר את נראות הילד בעזרת הילקוט. כיום כמעט ואין ילקוטים עם מחזירי אור, החל מספטמבר 2009 התקן לילקוטים יהיה רשמי כלומר: חובה על פי צו יבוא חופשי, לייצר ולשווק רק ילקוטים העומדים בדרישות התקן ואז תוספת של מחזירי אור בילקוטים תהיה חובה.

"אנו לא תמיד מודעים כי ילקוט לא מותאם עלול לגרום לכאבי גב ולליקויים ביציבה של הילד" אמר יוני אבשלום, אחראי תחום פיזיותרפיה, במחוז הצפוני של קופ"ח לאומית. "דבר ראשון, לפני שהילד בוחר ילקוט לפי צו האופנה כדאי לוודא שיש לילקוט החדש תקן של מכון התקנים הישראלי עם דף הנחיות בפנים".

"בנוסף, על הילקוט להיות בעל שדרה קשיחה עם ריפוד באזור הגב, עדיף מחומר נושם. על גב הילקוט להיות קשיח וזאת על מנת שהתלמיד לא יחוש בגבו את החפצים שמונחים בתוך הילקוט.יש להקפיד גם על רצועות כתף רחבות ומרופדות בילקוט (לפחות 3 ס"מ) שניתנים לכיוון בעזרת האבזם. סימטריה בין הכתפיות, רצועות צרות מכאיבות לכתפיים, אם יש חגורה לקיבוע הילקוט למותן – עדיף. חלוקה פנימית רבה ולא שק גדול תאפשר את חלוקת המשקל והפרדת האוכל וכלי הכתיבה מהספרים. וכן לוודא שהילקוט מתאים לילד, לפעמים הילקוט טוב אבל גדול על הילד בכמה מידות”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully